رمزارز نیوز
1401/06/31
14:00
سهم ایران در استخراج بیت کوین چقدر است؟

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در یک جلسه مطبوعاتی گفت: دولت مصوبه‌ای را برای شفاف‌سازی رمزارزها ارائه کرده،… مطالعه مطلب ...

امید قالیباف، سخنگوی وزارت صمت، در یک جلسه مطبوعاتی گفت:


دولت مصوبه‌ای را برای شفاف‌سازی رمزارزها ارائه کرده، اما به دلیل تغییرات جزئی هنوز ابلاغ نشده است.


او در ادامه گفت که در هر ماه، ۴۴۰ بیت کوین به صورت مجاز و چهار برابر این رقم به صورت غیرمجاز در ایران استخراج می‌شود.


چندی قبل، رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت، از تصویب بهره‌برداری و استخراج ارزهای دیجیتال خبر داده و گفته بود که از این پس می‌توان از ارزهای دیجیتال برای واردات استفاده کرد. با این حال، لازم به ذکر است که این کار را فقط می‌توان با استفاده از بیت کوین‌هایی انجام داد که به شکل قانونی استخراج شده‌اند و شفاف‌سازی در مورد سایر بیت کوین‌های استخراج‌شده، انجام نشده است.


در این میان، به گفته قالیباف، میزان رمزارزهایی که به شکل غیرقانونی استخراج می‌شوند، تقریبا ۸۰ درصد کل رمزارزهای استخراج‌شده در کشور است، لذا این گروه هم از اهمیت بالایی برخوردارند.


در حالت کلی و در بهترین حالت، در هر ۱۰ دقیقه، ۶٫۲ بیت کوین در کل دنیا تولید می‌شود. این بدین معناست که در هر یک ساعت ۳۷٫۲ بیت کوین، روزانه ۸۹۳ بیت کوین و ماهانه ۲۶،۷۴۸ بیت کوین تولید خواهد شد. بنابراین، بر اساس اظهارات قالیباف، سهم ایران از مجموع استخراج جهانی بیت کوین باید در حدود ۸ درصد باشد. این رقم تا چندی پیش، ۴ درصد بود.


انتهای خبر

0
0