اقتصاد آنلاین
1399/08/28
11:00
سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بورس امروز/ سنگین شدن صف‌های خرید با بازگشایی شستا

خالص تقاضا برای خرید سهام از رقم هزار و ۵۸۰میلیارد تومان عبور کرد، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت فرآورده‌های نفتی به ثبت رسید و همچنین سهام شپنا ۷۴۰میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه جمع صف‌های خرید حدود سه هزار و ۹۸۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش دو هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۵۸۵میلیارد تومان می‌رسد.


تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید «شپنا»، « شستا » و «شتران» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام پالایش نفت اصفهان حدود ۷۴۰ میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «وملی»، «فوکا» و «کیسون» در نوبت انتظار است.


ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار و ۶۶۰میلیارد تومان (۶۷درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۱۱۵میلیارد تومان (۴۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۴ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) به ۴.۳ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.


«فرآورده‌های نفتی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای هزار و ۲۰۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۷۶۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «انبوه سازی، املاک و مستغلات» با فشار فروش ۳۱۰میلیارد تومانی همراه است.


این جدول حدود ۴۷ درصد از ۶هزار و ۳۷۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار و ۸۵میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده نسبت صف‌ها به آن ۲۰۷درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۹ هزار و ۴۵۵میلیارد تومان خواهد رسید.


برترین صفوف خرید و فروش
نقشه صفوف خرید و فروش سهام
انتهای خبر

0
0