بورس پرس
1400/04/22
00:00
تصویب افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی سپیدار سیستم و اعلام برنامه ها و آثار مالی

افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی سپیدار سیستم از محل سود انباشته تصویب شد و مدیرعامل این شرکت درباره برنامه ها و آثار مالی توضیح داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع فوق العاده شرکت سپیدار سیستم آسیا یکشنبه با حضور ۷۹.۰۸ درصد از سهامداران برگزار و بعد از اطلاع حاضرین با شیوه و دلایل افزایش سرمایه ۲۵۰ درصدی به این تصمیم رای مثبت دادند تا سرمایه این شرکت فرابورسی از ۲۰ به ۷۰ میلیارد تومان برسد .


براساس این گزارش، افزایش سرمایه ۲.۵ برابری "سپیدار " از محل سود انباشته بوده و تا ۵۰ میلیارد تومان صرف تولید نرم‌افزارها بر اساس تکنولوژی روز دنیا و فناوری رایانش ابری و خرید زمین و ساخت ساختمان در راستای توسعه فضای کسب و کار سرمایه گذاری شود .


در این رابطه حمیدرضا رنجبری مدیرعامل سپیدار سیستم توضیح داد : در حال حاضر فناوری رایانش ابری از اصلی‌ترین روندها در ارائه نرم‌افزارهای سازمانی بوده و نرخ نفوذ این تکنولوژی که بخش عمده‌ای از خدمات شرکت‌های بزرگ جهانی را شامل می‌شود به سرعت در حال افزایش است. سپیدار سیستم هم با هدف توسعه بازار و توسعه و بهبود راهکارهای نرم‌افزاری ، قصد دارد محصول سپیدار ابری را ارائه کند .


وی با اشاره به به تجربه موفق شرکت همکاران سیستم در ارائه محصولات ابری ، افزود : ضمن بررسی روندهای بازار رایانش ابری و نیاز بازار ایران، برنامه توسعه نرم‌افزار ابری سپیدار از محل این افزایش سرمایه اجرا شود که در بلند مدت علاوه بر حفظ مزیت رقابتی، بازارهای جدیدی برای سپیدار سیستم ایجاد خواهد کرد .


این مقام مسئول با اشاره به شیوه درآمدی رایانش ابری به صورت حق اشتراکی ، ادامه داد: توسعه سپیدار ابری می‌تواند درآمد پایداری ایجاد کند که حاشیه سود آن در طول زمان افزایش پیدا خواهد کرد. با توسعه گرو ه های پشتیبانی و عملیاتی سپیدار به واسطه افزایش تعداد مشتریان و با توجه برنامه‌های آینده شرکت، نیاز است فضای کسب و کار هم توسعه یاب . از این رو بخشی از این افزایش سرمایه در زمینه تامین فضای کسب و کار اداری با خرید زمین و ساختمان سرمایه‌گذاری خواهد شد.


رنجبری در مورد آثار مالی این طرح هم گفت: ارائه سپیدار ابری که از ابتدای سال ۱۴۰۱ انجام می‌شود، خط درآمدی محکم و پایدار را برای سودآوری شرکت ایجاد می‌کند و برآورد می شود اختلاف سود عملیاتی سپیدار سیستم در سال ۱۴۰۴ بین دو حالت انجام و عدم انجام افزایش سرمایه، حداقل ۲۵ درصد باشد.


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0