آریاسهم
1400/06/16
09:51
#جهانی #چین ⏺ صادرات دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه اوت بر خلاف انتظارات و همچنین با وجود شیوع کرونای دلتا و اختلالات ایجادشده در برخی از بنادر ای...

#جهانی #چین



⏺ صادرات دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه اوت بر خلاف انتظارات و همچنین با وجود شیوع کرونای دلتا و اختلالات ایجادشده در برخی از بنادر این کشور، شاهد رکوردشکنی بوده است.



⏺ بنا به گزارش اداره گمرک چین، صادرات این کشور در ماه اوت با رشد بیش از ۲۵ درصدی به رکورد ۲۹۴.۳ میلیارد دلار رسیده است. احتمالا افزایش سفارش‌ها با نزدیک‌شدن به زمان تعطیلات پایان سال از جانب مشتریان در آمریکا و اتحادیه اروپا عامل این رشد غیر منتظره بوده است به صورتی که صادرات چین به آمریکا با ۱۵ درصد افزایش به بیش از ۵۱ میلیارد دلار افزایش یافته است که بالاترین سطح از نوامبر گذشته می‌باشد.



⏺ میزان واردات نیز با جهش ۳۳ درصدی به رکورد بی‌سابقه ۲۳۶ میلیارد دلاری رسیده است.



⏺ با این حال از آن‌جایی که روند عمومی فعالیت‌های کسب و کار در چین بنا به گزارش شاخص‌های PMI نزولی می‌باشد، برخی از تحلیلگران انتظار نرمال‌شدن مجدد شرایط تجارت خارجی چین را در آینده نزدیک دارند. شاخص سفارشات صادراتی جدید که از زیربخش‌های PMI بخش تولید می‌باشد، ظرف ۴ ماه گذشته نزولی و پایین‌تر از مرز ۵۰ بوده است.




انتهای خبر

0
0