اقتصاد نیوز
1400/09/09
17:47
🔴هشدار نسبت به واگذاری ایران خودرو و سایپا ▫️مسأله خصوصی‌سازی به ویژه در صنعت خودرو از دهه‌ها قبل همواره جنجالی و پرافت‌وخیز بوده است. فارغ از اش...

🔴هشدار نسبت به واگذاری ایران خودرو و سایپا



▫️مساله خصوصی‌سازی به ویژه در صنعت خودرو از دهه‌ها قبل همواره جنجالی و پرافت‌وخیز بوده است. فارغ از اشکالاتی که به واگذاری‌های سابق و تاسیس شرکت‌های متعدد و اقماری ذیل دو غول خودروسازی گرفته می‌شود، واگذاری باقی‌مانده سهام دولت از جاده مخصوصی‌ها این روزها مجدد نقل محافل شده است.



▫️وزیر امور اقتصادی: براساس این درخواست و درصوت تصویب نهایی در دولت، ۴ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا به صورت مجزا به فروش خواهد رسید. درخواست وزیر اقتصاد برای فروش ۴ درصد از سهام ایران خودرو و سایپا به استناد جزء دوم بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور به دولت ارائه شده است.



▫️کارشناسان معتقدند، واگذاری باقی‌مانده سهام دولت در ایران خودرو و سایپا و نیز عقب‌نشینی از مداخلات دولتی در تصمیم‌گیری‌های صنعت خودرو با وضع کنونی می‌تواند مخاطراتی جدی‌تر از خصوصی‌سازی‌های سال‌های اخیر داشته باشد. چرا که انضباط مالی و شفافیت در وضعیت سهام‌داری و گردش مالی این دو شرکت معنا و مفهومی ندارد.



#خودرو


@EghtesadNews_com



انتهای خبر

0
0