محسن حسنلو
1399/12/04
10:00
#پادکست_نوشتاری_امروز 💢مربی خود باشید💢 در مقالات اخیر خود به این موضوع اشاره کرده ام که مربیگری برای تریدرها بسیار با ارزش است. البته اگر به درس...

#پادکست_نوشتاری_امروز



💢مربی خود باشید💢



در مقالات اخیر خود به این موضوع اشاره کرده ام که مربیگری برای تریدرها بسیار با ارزش است. البته اگر به درستی اجرا شود. اما آیا امکان دارد که تریدری مربیگری خود را برای رسیدن به موفقیت بر عهده بگیرد. آیا این پروسه مهارت پروری به صورت خودآموز امکان دارد ؟ در حقیقت تحقیقات گسترده ای در این زمینه صورت گرفته است. نتیجه نهایی این تحقیقات که من در کتاب بعدی خود به آن خواهم پرداخت، این است که رسیدن به موفقیت به طور خاص به زمینه های مختلف موفقیت بستگی دارد. برای مثال تیم های ورزشی عموما از مربیگری در عرصه عای مختلف بهره می برند. امکان ندارد که در یک بازی حرفه ای همانند هاکی برای آماده سازی اعضا از یک تیم مربیگری استفاده نشود. ورزش هایی نیز هستند که با اندکی توصیه و البته کوشش و تلاش فردی امکان پیشرفت در آن ها فراهم است. شطرنج، موزیک جاز، و پوکر از این گونه اند. در این گونه از فعالیت ها مجری آن با استفاده از اجراهای شخصی و بررسی بازتاب آن در محیط خارج پیشرفت را برای خود مهیا می سازد. بسیاری از بزرگان جاز، برای مثال استعداد خود را با نوازندگی در کلوپ های شبانه پرورش دادند. تحقیقات بنجامین بلوم و همکارانش در دانشگاه شیکاگو نشان می دهد که نقش مربی با اشتیاق آموزش رابطه ای مستقیم دارد. در اوایل کار، مربی به اصول می پردازد. سپس با پیشرفت کار بمرور با اثبات شایستگی آموزش گیرنده بر جزییات کار می افزاید تا مشخصات حرفه ای گری در او نمایان گردد. بسیاری از تریدرهای موفقی که میشناسم و با آن ها همکاری داشتم با اندکی هدایت از جانب تردیدرهای با تجربه و شناخت توانایی هایشان به صورت خود محور، خود را پرورش داده اند. در این هنگام ما می توانیم فعالیت های آموزشی آن ها را به چهار بخش عمده تقسیم کنیم و من آن را P۳R می نامم.



آماده سازی Prepare


برنامه Plan


اجرا Perform


بازنگری Review



آماده سازی: به فعالیت هایی اطلاق می شود که اجرا کننده را با رقابت پیش روی خود آشنا می کند. دویدن آهسته فوتبالیست ها را برای انجام مسابقه آماده می کند. بازنگری چارت ها و بازار تریدر را برای ترید آماده می کند. برنامه: به بررسی شرایط و توانایی ها و ضعف های خود قبل از اجرای ترید اطلاق می شود. یک رهبر نظامی نقشه جنگ را بر اساس اطلاعات دریافتی از دشمن و توانایی گروه تحت رهبری خود و موقعیت های تاکتیکی می ریزد. برنامه تریدر می تواند شامل الگوی معاملاتی او و همچنین بودجه مجاز ترید و مقدار پذیرش ریسک باشد. اجرا: به اجرای برنامه اطلاق می شود. با مقدار کمی اصلاحات، البته اگر نیازی باشد. در بازی بسکتبال اگر شرایط مساعد نباشد تایم اوت درخواست می شود. تریدر نیز می تواند با ایجاد شرایط جدید مثل اخبار و یا بریک اوت ها برنامه معاملاتی خود را اصلاح کند. بازنگری: پس ازاجرا نوبت بازنگری است. یا همان بررسی رفتارهای درست و نادرست. رهبر نظامی پس از هر جنگ به بررسی عملیات انجام گرفته می پردازد تا ضعف های احتمالی خود را بپوشاند. تریدر می تواند نقص های احتمالی برنامه مورد اجرای خود را شناسایی کند و از نتایج آن به نفع خود بهره برد تا برای چرخه جدید و اماده سازی حاضر شود. به یاد داشته باشید که در هدایت درست، آماده سازی، برنامه، اجرا و بازنگری همانند یک چرخه کامل اند و همانند خطوط جدا از هم عمل نمی کنند. ایده انجام حلقه مانند اینکار برای کمک به شما مجری ها/ دانش آموزانی است که قصد مربیگری خود را دارید. یکپارچه سازی نتایج اجرا شده در کمک به شما برای پیشرفت خود بسیار موثر است. ژرنال تریدر ابزاری ریشه دار در مربیگری خود است. P۳R را ساختاربندی کنید و به طور مستند آن را نگهداری کنید. در حال حاضر نرم افزارهای گوناگونی برای کمک به آرشیو بندی تریدرها وجود دارد و همچنین اکثریت پلتفرم ها توانایی آرشیو بندی تریدرها را دارند.


نویسنده : Brett N. Steenbarger


ترجمه: جناب مجتبی صدیق



@HasanluMohsen

انتهای خبر

0
0