دنیای اقتصاد
1400/09/10
11:30
زمستان تاریک در اروپا؟ 💢 به‌نظر می‌رسد اروپا نباید امیدی به بهبود عرضه گاز طبیعی از سوی روسیه و قطر داشته باشد و قیمت‌ها هم که پیش از این رکوردهای...

زمستان تاریک در اروپا؟



💢 به‌نظر می‌رسد اروپا نباید امیدی به بهبود عرضه گاز طبیعی از سوی روسیه و قطر داشته باشد و قیمت‌ها هم که پیش از این رکوردهای زیادی را جابه‌جا کرده، در سطوح بالایی قرار دارند. به گفته کارشناسان، خطر تعطیلی صنایع، قطع برق و خاموشی به دنبال کمبود گاز در کمین شهروندان اروپایی در زمستان سرد است که می‌تواند به تنش‌های منطقه‌ای نیز منجر شود.



💢 بهای انرژی در اروپا حتی پیش از شروع زمستان به‌طور مکرر رکوردشکنی کرده و یکی از مخرب‌‌ترین و پرهزینه‌‌ترین کمبودها در تاریخ با شروع کاهش دمای هرچه بیشتر در شرف تعمیق بحران قیمت گاز در اروپا است.



💢 جهش شدید قیمت گاز در اروپا باعث شد برخی از شرکت‌های صنعتی مجبور شوند تا تولید خود را کاهش دهند و به‌دنبال کمک‌‌های دولتی باشند. برای دولت‌‌ها، این امر می‌تواند به معنای افزایش تنش با کشورهای همسایه برای محافظت از منابع انرژی باشد. برای خانوارهای اروپایی نیز این مساله می‌تواند به‌معنای استفاده کمتر از انرژی و حتی برنامه‌‌ریزی برای خاموشی‌‌های ناگهانی باشد.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://www.donya-e-eqtesad.com/fa/tiny/news-۳۸۲۱۰۰۸



انتهای خبر

0
0