بورس پرس
1401/01/09
14:46
معاملات مشکوک شش شرکت دارویی، زیرمجموعه ایران خودرو + ۸ نماد دیگر

در روز افت ۴۴۲۰ واحدی شاخص، شش شرکت دارویی، زیرمجموعه ایران خودرو به همراه ۸ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با اقبال به گروه های کوچک تر آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۴۴۲۰ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۴۱۴ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۴.۹ و ۲.۶ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به شستا، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، سایپا، ایران خودرو با داد و ستد ۲.۹، ۱.۶ ، ۱.۲ و ۱.۱ میلیارد سهم به همراه بانک تجارت با تقاضای ۷۴۳ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۸ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، پلاستیک شاهین شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد ۴.۹ درصدی قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۸۳۸ سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های داروسازی ابوریحان، گروه دارویی سبحان، توسعه سرمایه و صنعت غدیر ، لاستیک یزد، فارسیت درود ، سرمایه گذاری ایران خودرو، داروسازی اکسیر ، سبحان دارو ، تولید نیروی برق آبادان، کنترل خوردگی تکین کو ، سیمان فارس، قاسم ایران، توزیع داروپخش و کارخانجات داروپخش، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور شش شرکت دارویی ، زیرمجموعه ایران خودرو به همراه ۸ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0