سنا
1400/09/23
13:33
سرخ‌پوشی شاخص‌های منتخب

در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، بیست و سوم آذرماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳ هزار و ۷۵۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۲۹۱ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۳ هزار و ۷۳۴ واحد کاهش، به رقم ۳۴۹ هزار و ۱۹۷ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۱ هزار و ۸۷۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۹۳۷ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۹۶۱ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه خودرو با ۴۶ هزار و ۳۳۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۳۳ هزار و ۲۷۰ معامله به ارزش ۲ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۳۰ هزار و ۹۷۱ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۲۱ میلیارد ریال، گروه اداره بازارهای مالی با ۱۵ هزار و ۲۲۰ معامله به ارزش یک هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال و گروه فراورده‌های نفتی با ۱۶ هزار و ۹۷۸ معامله به ارزش ۹۱۸ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۳۹ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۴۱۹ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۴۰۲ واحد، شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۳۵۴ واحد و شرکت پتروشیمی نوری با ۲۷۸ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت ایران خودرو با ۷۲۳ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۶۱۱ واحد، شرکت سایپا با ۳۸۱ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲۹۹ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پتروشیمی پارس با ۱۷۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0