اخبار اکس نوین
1400/07/26
08:54
افزایش علاقه مردم السالوادور به بیت کوین

اکس نوین: یک ماه پس از تصویب قانون بیت کوین در السالوادور، علاقه به این ارز دیجیتال افزایش یافته است چراکه درصد بیشتری از مردم این کشور دلارهای خود را به بیت کوین تبدیل می‌کنند. افزایش علاقه مردم السالوادور به خرید بیت کوین در توییتی که توسط نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور منتشر شد عنوان شده که کیف پول چیوو (کیف پول رسمی السالوادور برای بیت کوین) حدود ۲۴۰۷۶ حواله را با مبلغ هنگفت ۳۰۶۹۷۶۱.۰۵ دلار ارسال کرده است. علاوه بر این، بوکله از این واقعیت پرده برداشت که در دستگاه‌های خودپرداز این کشور میزان تبدیل دلار به بیت کوین توسط مردم السالوادور بسیار بیشتر از تبدیل بیت کوین به دلار…

اکس نوین : یک ماه پس از تصویب قانون بیت کوین در السالوادور، علاقه به این ارز دیجیتال افزایش یافته است چراکه درصد بیشتری از مردم این کشور دلارهای خود را به بیت کوین تبدیل می‌کنند.


در توییتی که توسط نایب بوکله، رئیس‌جمهور السالوادور منتشر شد عنوان شده که کیف پول چیوو (کیف پول رسمی السالوادور برای بیت کوین) حدود ۲۴۰۷۶ حواله را با مبلغ هنگفت ۳۰۶۹۷۶۱.۰۵ دلار ارسال کرده است.


علاوه بر این، بوکله از این واقعیت پرده برداشت که در دستگاه‌های خودپرداز این کشور میزان تبدیل دلار به بیت کوین توسط مردم السالوادور بسیار بیشتر از تبدیل بیت کوین به دلار و نقد کردن آن بوده است.


بوکله در توییتی نوشت:


واقعیت جدید در رابطه با کیف پول چیوو:


مردم بیش از آنچه از دستگاه‌های خودپرداز چیوو برداشت می‌کنند دلار خود را به بیت کوین تبدیل می‌نمایند. (هر رسانه‌ای می‌تواند با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این ادعا را به طور مستقل تایید کند.)


امروز ۲۴۰۷۶ حواله با ارزش کل ۳۰۶۹۷۶۱ دلار دریافت کردیم.


بوکله با علم به اینکه برخی از منتقدان ممکن است اعتبار ادعاهای وی را زیر سوال ببرند با جسارت در توییت خود عنوان کرد رسانه‌ها می‌توانند به صورت مستقل صحت ادعایش را بررسی و آن را تایید کنند.


در روزهای ابتدایی تصویب بیت کوین توسط السالوادور، منتقدان به شدت از این تصمیم انتقاد کردند. استیو هانکه، اقتصاددان مطرح نیز از این قاعده مستثنی نبود و حرکت بوکله را به خاطر در خطر قراردادن السالوادور بسیار احمقانه خواند. هر چند بوکله اخیرا در توییتر با توییتی کنایه آمیز به وی پاسخ داد.


علیرغم مخالفت‌ها، السالوادور از تصمیم خود مبنی بر تبدیل بیت کوین به واحد پول قانونی کشور عقب‌نشینی نکرده است. افزایش اخیر علاقه مردم السالوادور به بیت کوین نشانه واضحی از تغییر احساسات حدود ۷۰ درصد از ساکنان السالوادور است که در ابتدا از این قانون ناراضی بودند.


در حال حاضر، تعداد افرادی که از کیف پول چیوو استفاده می‌کنند به طور قابل‌توجهی بیشتر از کسانی است که در بانک حساب دارند؛ مطلبی که به افزایش مشارکت مالی منجر خواهد شد.


علاوه بر این، استفاده از بیت کوین در این کشور فرصت‌های زیادی را برای ساکنان فراهم می‌آورد. از جمله این فرصت‌ها می‌توان به تخفیف در خرید سوخت اشاره کرد.


البته این مزایا به سرمایه‌گذاران داخلی اختصاص ندارد و سرمایه‌گذاران خارجی نیز از این قانون سود می‌برند چراکه سود سرمایه ناشی از سرمایه‌گذاری آنها در بیت کوین مشمول مالیات نخواهد شد.


منبع cryptopotato


انتهای خبر

0
0