تحلیل برای سود
1400/10/21
21:01
📝گزارش بازار سه‌شنبه 21 دی ماه 1400 🔴 بازار امروز با لیدری خودرویی‌ها شروعی مثبت داشت و رفته رفته گروه‌های پالایشی و بانکی نیز با افزایش تقاضا روب...

📝گزارش بازار سه‌شنبه ۲۱ دی ماه ۱۴۰۰



🔴 بازار امروز با لیدری خودرویی‌ها شروعی مثبت داشت و رفته رفته گروه‌های پالایشی و بانکی نیز با افزایش تقاضا روبه رو شدند اما با نزدیک شدن به پایان نیمه اول خریداران اندکی به عقب نشینی پرداختند تا شاخص که با رشد بیش از ۵ هزار واحدی همراه بود در مداری نزولی قرار بگیرد و به رشد ۱،۹۴۵ واحدی بسنده کند و در ارتفاع ۱ میلیون و ۳۳۴ هزار واحد جای بگیرد. شاخص هم وزن نیز بعد از رشد ۱ هزار و ۷۰۰ واحدی با عقب نشینی همراه شد و در نهایت با رشد ۱،۲۹۸ واحدی در جایگاه ۳۵۳ هزار واحد آرام گرفت.



🔴 نمادهای «فارس» « شپدیس » « تاپیکو» « مبین » «فخوز » بیشترین نقش را در کاهش شاخص داشتند و در مقابل نمادهای « فولاد» «خودرو» «وبملت» «شبندر » تاثیرگذاران مثبت در بازار امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس با ۴۷ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۶۵ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای «مارون» « شجم » « فرابورس» «هرمز» «کلر» تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نمادهای «آریا» «سمگا» «غصینو» «صبا» در صدر تاثیرگذاران مثبت بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای « خودرو » « خساپا » « خگستر » « شپنا» «فملی» «کالا» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای « فرابورس » «توسن » «کلر» « فجهان » «آریا » «فروی» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۵,۸۱۳ میلیارد تومان بود که ۲,۴۶۶ میلیارد تومان آن (معادل ۴۲ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۶ میلیارد و ۳۳۴ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۴۷۷ هزار بود.



🔴 امروز شاهد خروج پول حقیقی به مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان بودیم.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۵۴ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۰۵ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۰ درصد و حقوقی‌ها ۲۰ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۸۶ درصد و حقوقی‌ها ۱۴ درصد ایفای نقش کردند.



🔴سرانه خرید هر کد حقیقی ۱۵.۷ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۱۲.۵ میلیون تومان بود.



🔴 سرانه خرید به ازای هر نماد ۱۲.۶ میلیون تومان و سرانه فروش به ازای هر نماد ۱۵.۵ میلیون تومان بود.



🔴 تعداد صفوف فروش در پایان بازار نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۲۷ نماد به ۷۱ نماد با ارزش ۲۴۴ میلیارد تومان (کاهش ۲۳ درصدی) و تعداد صفوف خرید با افزایش ۲ نماد به ۶۳ نماد با ارزش ۱۱۷ میلیارد تومان (کاهش ۱۹ درصدی) رسید.



🔴 در معاملات امروز ۲۸۵ نماد در محدوده مثبت و ۳۴۶ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازاربه ۶.۰۸ واحد و P.E تی تی ام نیز به۷.۱۸ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های « خودرویی » «فلزی » « پتروشیمی » « بانکی » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «خودرو» «خگستر» «خساپا» «وبملت» «کالا » «ختوقا» «وبصادر» «شپنا» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « خودرو » «خگستر» « خساپا» « خپارس » « وبصادر » «وبملت» «ختوقا» «خبهمن» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای « وبملت» «وایران» «فروس» «فرابورس» «شکام» «نوری» «سمگا» «شصدف» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «فملی» «میدکو» « وبصادر » « توسن» «شپدیس» «فسبزوار» «خساپا» «خودرو» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴 نمادهای «حتوکا» «خاهن» «چکارن» «دیران» «وایران» «کمرجان» «قهکمت» شاهد حجم مشکوک بودند.



🔴 نمادهای «فالوم» «وبرق» شاهد حجم مشکوک در بازار پایه بودند.


برخی اخبار منتشر شده:



برخی اخبار منتشر شده:


🔵 محمدرضاپور ابراهیمی امروز طی نامه‌ای از رییس‌جمهور خواست تا با بسته حمایتی دولت از بازارسرمایه (ذیل موارد مندرج در بودجه ۱۴۰۱) موافقت کند.

انتهای خبر

0
0