ایبنا
1401/02/23
15:00
بازدهی بیش از ۲ درصدی شاخص کل بورس

فعالان بازار سهام در هفته‌ای که گذشت شاهد تداوم روند مثبت شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی بودند.

به گزارش خبرنگار ایبنا ؛ در سومین هفته از دومین ماه سال، نماگر کل بورس با رشد حدود ۳۵ هزار واحدی همراه شد و در نهایت بازدهی مثبت ۲.۲ درصدی را به ثبت رساند.



تغییرات شاخص کل بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۱


بررسی ها نشان می دهد در اولین روز کاری هفته (شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۱۴۰۷۸ واحدی معادل ۰.۹۲ درصد، به یک میلیون و ۵۴۳ هزار و ۷۹۶ واحد رسید. در این روز، نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر، پارسان، تاپیکو و شتران با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر، معامله‌گران بورس ۱۰ میلیارد و ۴۵۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۶۵ هزار و ۶۴۸ نوبت معامله و به ارزش ۷۴ هزار و ۴۹۱ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در دومین روز هفته (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص بازهم صعودی بود و با افزایش ۹۱۵۰ واحدی معادل ۰.۵۹ درصد، به یک میلیون و ۵۵۲ هزار و ۹۹۸ واحد رسید. در این روز، در حالی نمادهای معاملاتی فولاد، شستا، شبریز، فخوز و مبین با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند که معامله‌گران بورس نیز ۱۱ میلیارد و ۷۳۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۹ هزار و ۹۴۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۱ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در سومین روز هفته (دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) نماگر منفی شد؛ به گونه ای که در پایان این روز، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۲۹۰۱ واحدی معادل ۰.۸۳ درصد، به یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۴۱ واحد رسید. از سوی دیگر، نمادهای معاملاتی فارس، شبندر، شستا، شتران و فولاد با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۱۱ میلیارد و ۷۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۷۲ هزار و ۷۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۶۰ هزار و ۷۱۶ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در چهارمین روز هفته (سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) بازهم شاخص با افت مواجه شد و با کاهش ۵۷۱ واحدی معادل ۰.۰۴ درصد، به یک میلیون و ۵۳۹ هزار و ۵۲۸ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فملی، کچاد، شپدیس، فولاد و پارسان با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. همچنین معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۳۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۴۴ هزار و ۱۴۶ نوبت معامله و به ارزش ۵۱ هزار و ۸۳۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در پنجمین و آخرین روز کاری هفته (چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) شاخص مثبت بسته شد. در این روز شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۹۱۸ واحدی معادل ۱.۶۲ درصد، به یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۴۹ واحد رسید. این در حالی بود که نمادهای معاملاتی فولاد، وغدیر، شستا، کگل و شپنا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس نیز ۱۱ میلیارد و ۳۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۲۹ هزار و ۳۶۲ نوبت معامله و به ارزش ۶۵ هزار و ۵۴۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

انتهای خبر

0
0