کوینیت
1399/10/24
19:09
مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان: شایعه‌ی حضور ماینرها چینی در اصفهان واقعیت ندارد

حمید علاقمندان با بیان اینکه تاکنون پای چینی‌ها و یا کشورهای دیگر برای تولید رمزارز به اصفهان باز نشده است، توضیح داد که مردم نباید به این شایعات توجه کنند

نکات برگزیده مطلب حمید علاقمندان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در طول مصاحبه‌ی مطبوعاتی خود اعلام نموده که قطع شدن برق در برخی مناطق استان اصفهان هیچ ارتباطی با شایعه‌ی فعالیت ماینرهای چینی در این استان ندارد. وی در رابطه با این موضوع توضیح داد که تاکنون پای چینی‌ها و یا کشورهای دیگر برای تولید رمزارز به اصفهان باز نشده است. مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در ادامه‌ی صحبت‌های خود تاکید کرد که در استان اصفهان تا به امروز هیچ فعالیت ماینینگ غیرقانونی گزارش نشده است و موارد قانونی نیز همچنان در انتظار تایید و دریافت مجوز فعالیت می‌باشند.

چینی‌ها در اصفهان نیستند

حمید علاقمندان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه تاکنون پای چینی‌ها و یا کشورهای دیگر برای تولید رمزارز به اصفهان باز نشده است، توضیح داد که «اگرچه روز گذشته ناچار به خاموشی در استان شدیم، اما هیچ گونه خاموشی در مناطق شهری و مسکونی نداشتیم».


وی در خصوص آخرین وضعیت تامین برق در استان اصفهان، اظهار کرد «روز گذشته برای استان اصفهان موضوع خاموشی‌ها اعلام شد، چرا که محدودیت تعریف شده برای استان را نمی‌توانستیم تامین کنیم.


حمید علاقمندان با بیان اینکه تا به امروز با همکاری مردم حدود ۲۰ تا ۳۰ مگاوات صرفه‌جویی برق صورت گرفته است، اما میزان نیاز برای استان بالای ۵۰ مگاوات بود تا بتوانیم شبکه سراسری برق را حفظ کنیم. وی در ادامه توضیح داد که «در این شرایط پیش از ظهر و بعد از ظهر روز گذشته (سه شنبه) در برخی نقاط استان خاموشی داشتیم، اما امیدواریم امروز با کمک و صرفه‌جویی هم استانی‌ها از شرایط فعلی عبور کرده و خاموشی نداشته باشیم؛ و اگر خاموشی به ما اعلام شد، میزان آن کمتر باشد.


برق اصفهان قطعی ماینینگ چینی‌ها

عامل قطعی برق اصفهان؟ مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان همچنین تاکید کرد که میزان خاموشی‌های روز گذشته در استان، به صورت چرخشی و پراکنده بود.


آقای علاقمندان در رابطه با میزان مصرف برق استان اصفهان نیز توضیح داد که:


روز گذشته میزان مصرف برق در استان اصفهان ۱۴۲۰ مگاوات بود، البته هفته گذشته میزان مصرف برق ۱۵۰۰ مگاوات بود و خوشبختانه با توجه به همراهی و همکاری مردم و صنایع تاحدودی مصرف برق در استان کاهش داشته است، اما همچنان نیازمند کاهش هرچه بیشتر مصرف برق هستیم. حمید علاقمندان


برخورد با مراکز تولید رمزارز غیرمجاز

حمید علاقمندان در خصوص استخراج رمزارزها و تاثیر آن بر افزایش مصرف برق هم توضیحاتی را ارایه کرد. به گفته‌ی وی شرکت توزیع برق استان اصفهان طی چهار ماه گذشته حدود ۲۰ تا ۳۰ مرکز غیرمجاز تولید بیت کوین را شناسایی و برق آن‌ها را قطع کرده است.


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تاکید کرد:


برق اصفهان قطعی ماینینگ چینی‌ها

شرکت توزیع برق استان اصفهان بعد از شناسایی با هر مورد تولید رمزارز غیرمجاز برخورد می‌کند و برق این مجموعه‌ها قطع و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند. حمید علاقمندان


وی یادآور شد تاکنون حدود چهار درخواست قانونی برای تولید رمزارز در استان اصفهان با مجوز سازمان صمت داشته‌ایم که هنوز به مرحله بهره‌برداری کامل نرسیده‌اند.


آقای علاقمندان در خصوص برخی صحبت‌ها و شایعات پیرامون تولید رمزارز توسط چینی‌ها در ایران، اظهار کرد «در استان اصفهان اصلا هیچ مزرعه‌ی استخراج رمزارزی چه با عنوان کشوری و دولتی و یا مشارکت با کشور دیگر را نه شناسایی کرده‌ایم و نه مجوزی برای آن صادر شده است.


وی در ادامه اعلام کرد که «تاکنون پای چینی‌ها برای تولید رمزارز به اصفهان باز نشده است و هیچ مورد غیرقانونی تا این لحظه شناسایی نکرده‌ایم و حتی به صورت قانونی مجوز داده نشده است، اما اگر در بقیه‌ی نقاط کشور تولید رمزارز به صورت قانونی وجود داشته باشد، سخنگوی صنعت برق قطعا پاسخگو خواهد بود.


نظر شما در رابطه با صحبت‌های حمید علاقمندان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان چیست؟ آیا خاموشی‌های روز گذشته در اصفهان ارتباطی با قطعی برق در تهران و خارج شدن نیروگاه تامین برق از چرخه‌ی تولید دارد؟ آیا شایعات مربوط به استفاده‌ی بیش از حد مزارع ماینینگ از منابع انرژی صحت دارد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.


انتهای خبر

0
0