دنیای اقتصاد
1400/04/02
09:02
خطر سقوط قریب‌الوقوع مزارشریف 💢 نبردهای شدید میان نیروهای دولتی افغانستان و طالبان بر سر کنترل ولایت‌های مختلف به اوج رسیده است. گزارش‌های جدید حا...

خطر سقوط قریب‌الوقوع مزارشریف



💢 نبردهای شدید میان نیروهای دولتی افغانستان و طالبان بر سر کنترل ولایت‌های مختلف به اوج رسیده است. گزارش‌های جدید حاکی از سقوط قریب‌‌الوقوع مزار شریف است. اگرچه وزارت دفاع افغانستان در تازه‌ترین اطلاعیه خود اعلام کرد که طالبان از حومه شهر مزار شریف عقب رانده شده اما همزمان فراخوان‌هایی برای بسیج عمومی علیه طالبان در مزار شریف صادر شده است.



💢 ولایت‌های مختلف به سرعت در حال سقوط هستند؛ طالبان مدعی شده که طی یک ماه گذشته بر بیش از ۴۰ ولایت مسلط شده‌اند. دستاوردهای طالبان در‌‌حالی ‌است که پنتاگون اعلام کرده تا اوایل سپتامبر نیروهای خود را از افغانستان بیرون خواهد کشید.



💢 هم‌اکنون ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نیروی آمریکایی و ۷ هزار نیروی ناتو در افغانستان وجود دارد. طالبان با مشاهده این افق برای کنترل مناطق مختلف دست به کار شده چراکه باور دارد نیروهای دولتی در غیاب نیروهای آمریکایی و غربی قادر به جلوگیری از پیشروی این گروه نیست.



💢 مذاکرات میان طالبان و آمریکا به بن‌بست رسیده است. جمعه هفته جاری قرار است عبدالله عبدالله و اشرف غنی برای دیدار با بایدن به واشنگتن بروند.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/f۷۸۷۴۶



انتهای خبر

0
0