ایبنا
1402/03/17
18:00
رشد ۴۵ درصدی درآمد‌های مالیاتی در ۲ ماهه امسال نسبت به سال گذشته

در ۲ ماهه نخست سال جاری بیش از ۸۸ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۴۵ درصدی داشت.

به گزارش ایبنا ، سیدمحمدهادی سبحانیان؛ رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تاکید بر سیاست نظام مالیاتی مبتنی بر رعایت حقوق عامه و عدم فشار بر مودیان منضبط، اظهار داشت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری از مجموع بالغ بر ۸۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وصولی، بیش از ۴۶ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالیات‌های مستقیم و بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالا‌ها و خدمات که مهمترین قلم آن ارزش افزوده است وصول گردیده که به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۷ درصد از کل وصولی درآمد‌های مالیاتی دو ماهه را تشکیل می‌دهند.



رئیس کل سازمان مالیاتی افزود: در اردیبهشت ماه سال جاری نزدیک به ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (حدود ۳۲ هزار میلیارد)، رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد و این موضوع بیانگر عزم و اراده این سازمان در جهت تامین درآمد‌های پایدار برای خدمت رسانی بیشتر به مردم است.



وی خاطرنشان کرد: از مجموع حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی وصول شده در اردیبهشت ماه، بیش از ۲۷ هزار میلیارد تومان از محل درآمد‌های مالیاتهای مستقیم و نزدیک به ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر کالا‌ها و خدمات که مهمترین قلم آن ارزش افزوده است وصول شده که به ترتیب ۶۰ درصد و ۴۰ درصد از کل وصولی درآمد‌های مالیاتی این ماه را تشکیل می‌دهند.



گفتنی است، درآمد‌های مالیاتی علاوه بر آنکه از مهمترین منابع مخارج دولت است، یکی از ابزار‌های سیاستی موثر در برقراری ثبات اقتصادی، تخصیص مجدد منابع اقتصادی و تعدیل نابرابری درآمدی در کشور است. افزون بر این، مطابق برنامه ریزی‌های نظام مالیاتی در دولت مردمی سیزدهم، مالیات بر ارزش افزوده، نقش موثری در توسعه و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها و همچنین اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان ایفا می‌کند.

انتهای خبر

0
0