تحلیل برای سود
1400/12/17
22:11
📝گزارش بازار روز سه‌شنبه 17 اسفندماه 1400 🔴 بازار بورس تهران در واکنش به عرضه‌هایی که در اواخر بازار روز گذشته شکل گرفت، امروز را منفی آغاز بکار ک...

📝گزارش بازار روز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه ۱۴۰۰



🔴 بازار بورس تهران در واکنش به عرضه‌هایی که در اواخر بازار روز گذشته شکل گرفت، امروز را منفی آغاز بکار کرد. هر چند در زمان‌های مختلفی شاهد رنج‌های مثبت در برخی از گروه‌ها، خصوصا پالایشی‌ها بودیم، اما در نهایت این رنج‌های مثبت باعث نشد که بازار تغییر جهت دهد، و با افتی معادل ۶ هزار و ۲۶۴ واحد به عدد ۱ میلیون و ۳۳۶ هزار واحدی رسید.



🔴 نمادهای «فولاد» « شستا» «وبملت» « خودرو» « فارس» بیشترین نقش را در افت شاخص کل بر عهده داشتند و در مقابل نمادهای « شتران» « ومعادن» « کاوه» در صدر تاثیرگذاران مثبت در شاخص کل بازار بورس امروز بودند.



🔴 شاخص فرابورس نیز با ۴۷ واحد رشد همراه بود و در سطح ۱۸ هزار و ۱۴۵ واحد به کار خود پایان داد.



🔴 نمادهای « زاگرس» « آریا» « تجلی» « ارفع» « دماوند» تاثیرگذاران مثبت بر شاخص فرابورس بودند و در مقابل نماد «صبا» «فرابورس» «شگویا» در صدر تاثیرگذاران منفی بر شاخص فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «شستا» «شتران» « شبندر» «شپنا» «خودرو» «فملی» پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «فزر» «تجلی» «کرمان» «فرابورس» «آریا» «توسن» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار برابر با ۶۷۲۹ میلیارد تومان بود که ۴۰۹۵ میلیارد تومان آن (معادل ۶۱ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۹ میلیارد برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات نیز حدود ۶۳۰ هزار واحد بود.



🔴 امروز تراز پول اشخاص حقیقی در سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی به عدد منفی ۳۱۵ میلیارد تومان رسید.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل خروج پول حقیقی به میزان ۱۳۵ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و خروج پول حقیقی به میزان ۱۸۰ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۷۱ درصد و حقوقی‌ها ۲۹ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۷۹ درصد و حقوقی‌ها ۲۱ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی ۲۵.۱ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی ۲۳.۹ میلیون تومان بود.



🔴 مجموع ارزش صفوف خرید امروز بازار سرمایه ۲۳۱ میلیارد تومان و مجموع صفوف فروش ۱۳۲ میلیارد تومان بود.



🔴 در معاملات امروز ۲۵۰ نماد در محدوده مثبت و ۳۸۳ نماد در محدوده منفی معامله شدند و به کار خود پایان دادند.



🔴 در پایان معاملات امروز P.E فوروارد بازار به ۵.۸۶ واحد و P.E تی تی ام نیز به ۶.۸۲ واحد رسید.



🔴 در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «فرآورده‌های نفتی» « محصولات شیمیایی» «فلزات اساسی» «خودرو و ساخت قطعات » اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شتران» «شنبدر» «فملی» «شستا» «میدکو» «شپنا» «تجلی» « فزر» بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای « شستا » «تجلی» «شتران» « خودرو» «کرمان» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شبندر» «شتران» «نوری» «پارسیان» «تجلی» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «وبملت» «بپاس» «حکشتی» «شستا» «خودرو» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



🔴نمادهای «شتران» « فملی» «فزر» ورود پول هوشمند و «شبندر» «شستا» «حسیر» خروج پول هوشمند داشتند.



برخی اخبار منتشر شده:



🔵 توضیحات سخنگوی دولت درباره آخرین وضعیت ارز ترجیحی؛


بهادری جهرمی؛ سخنگوی دولت در نشست خبر:


باید مصوبه مجلس نهایی و راهکارهای جایگزین بررسی شود. آنچه مسلم است اینکه اصلاح یارانه ها باید به نفع مردم و راهکارهای جایگزین نیز باید در راستای حمایت از مردم باشد.

انتهای خبر

0
0