بااقتصاد
1400/06/09
16:30
بورس کالا فردا میزبان عرضه ۳۶۰۶ پی وی سی خواهد بود

بورس کالای ایران فردا چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه میزبان عرضه ۳۶۰۶ تن پلی وینیل کلراید (پی وی سی) شرکت‌های پتروشیمی آبادان و پتروشیمی غدیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، تالار صادراتی بورس کالای ایران فردا چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه میزبان عرضه ۳۶۰۶ تن پلی وینیل کلراید (پی وی سی) شرکت‌های پتروشیمی آبادان و پتروشیمی غدیر خواهد بود که از نکات قابل توجه حجم بالای عرضه پتروشیمی غدیر به نسبت عرضه قبلی است.


عرضه های فردا در تالار صادراتی شامل ۲۹۷۶ تن پی وی سی گرید S۶۵ شرکت پتروشیمی غدیر به قیمت پایه ۱۷۰۰ دلار در هر تن است؛ عرضه قبلی این شرکت ۹۹۲ تن بوده است.


همچنین پتروشیمی آبادان دو محموله ۳۱۵ تنی پلی وینیل کلراید خود با گریدهای S۷۰ و S۵۷ را روی تابلو معاملات می برد؛ هر دو این محموله ها با قیمت پایه ۱۸۳۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند.


از جمله مشخصات این عرضه‌ها می‌توان به تسویه آنها اشاره کرد که صرفا به صورت اعتباری و از طریق پرداخت ارزی به حساب عرضه کننده است. نرخ تسعیر ارز مساوی با میانگین نرخ خرید و فروش هفتگی حواله دلار در سامانه سنا در روز معامله بوده و فروش صرفا به شرکت خارجی و بهره برداری از کالای خریداری شده تنها جهت صادرات مجاز است. اشخاص خارجی هم زمان با انجام امور تسویه ملزم به ارایه کد فراگیر و همچنین مستندات مربوطه شامل ثبت و تاسیس شرکت و صاحبان امضا مجاز هستند.


از ابتدای عرضه های صادراتی پی وی سی در بورس کالا در مجموع ۱۵۰۰ تن از محصول پتروشیمی آبادان از مسیر بورس کالا برای صادرات به بازارهای جهانی به فروش رفته است./کالاخبر


انتهای خبر

0
0