رمزارز نیوز
1401/03/28
14:30
چند دستگاه خودپرداز رمزارز در ایران وجود دارد؟

همان‌طور که می‌دانید، با کمک دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال، می‌توان از طریق پول رایج کشور‌های مختلف نسبت به… مطالعه مطلب ...

همان‌طور که می‌دانید، با کمک دستگاه‌های خودپرداز ارز دیجیتال، می‌توان از طریق پول رایج کشور‌های مختلف نسبت به خرید و فروش رمزارزها اقدام کرد. برای این منظور، از کد‌های QR یا همان بارکد‌های قابل‌اسکن با دوربین گوشی‌های هوشمند، در خودپرداز‌های رمزارزی برای واریز مبالغ به حساب‌های مختلف استفاده می‌شود.


سیده مهکامه شریف‌زاد، رئیس کارگروه تبادل انجمن بلاکچین ایران، در گفتگوی جدید خود و در پاسخ به این سوال که «آیا در ایران دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین وجود دارد؟» گفت:


۵۰ هزار شیبا رایگان با ترید در صرافی ارز پلاس، ۵۰ هزار شیبا جایزه بگیر!


شروع کن در دنیا بیش از ۴۰ هزار دستگاه خودپرداز خرید بیت کوین وجود دارد. یک شرکت در ایران هم سال ۱۳۹۸ در نمایشگاه فرابورس و بیمه اقدام به راه‌اندازی این دستگاه‌ها کرد. اما به دلیل ضعف قوانین، این دستگاه‌ها نتوانستند پیشرفت آن‌چنانی در کشور داشته باشند. در سال ۱۳۹۹ نیز، یک شرکت دانش‌بنیان و شرکت تولیدکننده دستگاه‌های BTM با کمک خانه بلاکچین ایران، نسل سوم دستگاه‌های خودپرداز رمزارز را با ارز‌هایی مثل بیت کوین، لایت کوین و بیت کوین کش، راه‌اندازی کردند که بعد از هر خرید، یک کیف پول کاغذی به کاربر داده می‌شود که در تمام جهان شناخته شده است.


شریف‌زاد در ادامه گفت که وضعیت رسیدگی به ساختار تبادل رمزارز در کشور، به علت عدم اطلاعات کافی رده‌های بالاتر یا استفاده از افراد ناکارآمد در مشاوره‌ها و تنظیم اسناد بالادستی، به درستی انجام نمی‌شود و این کندی در عملکرد سیستم قانونی و اجرایی، موجب تخریب و مشکلات زیادی در آینده برای زیرساخت بلاکچین و رمزارز کشور خواهد شد.


انتهای خبر

0
0