آکادمی هلاکوئی
1400/05/06
16:40
یک دهم مردم روسیه آماده دریافت حقوق خود به روبل دیجیتال هستند

یک نظرسنجی جدید از ۳۰۰۰ نفر از مردم…

یک نظرسنجی جدید از ۳۰۰۰ نفر از مردم روسیه نشان داد که اکثر مردم با دریافت حقوق در ارز دیجیتال تحت کنترل دولت مخالف هستند.


در میان پیشرفت بانک روسیه با توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) ، یک نظرسنجی نشان داد که تعداد کمی از روس ها آماده پذیرش پرداخت حقوق به روبل دیجیتال هستند.


طبق خبر خبرگزاری ایزوستیا (Izvestia)تقریبا نیمی از پاسخگویان روسی در نظرسنجی جدید توسط سایت استخدام محلی هدهانتر(HeadHunter) با دریافت حقوق به روبل دیجیتال مخالفت کردند. فقط ۱۱٪ از پاسخ دهندگان گفتند که آماده دریافت حقوق به روبل دیجیتال هستند ، در حالی که ۴۱٪ اظهار داشتند که “کاملا مخالف” پرداخت در CBDC هستند.


در حالی که روسیه در حال آماده سازی آزمایش روبل دیجیتالی در ژانویه آینده است (دی ۱۴۰۰)، ۴۸ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مطمئن نیستند که مایل به دریافت حقوق با ارز دیجیتال تحت کنترل دولت باشند.


در میان تعداد کمی از شرکت کنندگان در نظرسنجی که آماده دریافت پول در روبل دیجیتال هستند ، نیمی از این پاسخ دهندگان گفتند که موافقت می کنند ۱۰۰ درصد حقوق خود را با ارز دیجیتال آینده دریافت کنند. نیمی دیگر از پاسخ دهندگان گفتند که ترجیح می دهند بیش از ۵۰٪ حقوق خود را در CBDC دریافت کنند.


این خبر بلافاصله پس از تاسیس اولین بانک آزمایشی بانک مرکزی روسیه برای آزمایش روبل دیجیتال منتشر و ۱۲ بانک بزرگ روسی از جمله Sberbank و VTB و بانک های خصوصی مانند Tinkoff Bank را شامل شد. به گفته ایزوستیا ، این موسسات بانکی در حال حاضر پرداخت دستمزد ۸۷٪ از روس ها را پردازش می کنند.


همانطور که قبلا گزارش شده بود ، بانک روسیه رسما برنامه های خود را برای صدور CBDC در اواخر سال ۲۰۲۰ (پاییز ۱۳۹۹)افشا کرد. بانک مرکزی در حال بررسی استفاده از روبل دیجیتال برای توزیع حقوق پس از تصویب عمومی ارز دیجیتال است. این بانک گفت که کاربران می توانند ارز دیجیتال آینده را از طریق کارت بانکی ذخیره و معامله کنند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0