آکادمی هلاکوئی
1399/10/15
01:31
ارزش بازار کریپتو به ۸۸۳ میلیارد دلار رسید!

ارزش کل بازار کریپتو به ۸۸۰ میلیارد دلار…

ارزش کل بازار کریپتو به ۸۸۰ میلیارد دلار رسیده که بازار بیت کوین با ۶۰۰ میلیارد دلار بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است و این در حالیست که ارزش بازار اتریوم کمی بالاتر از ۱۰۰ میلیارد دلار است. رالی بیت کوین که هنوز هم ادامه دارد، دلیل اصلی افزایش ارزش بازار رمزارزهاست. اتریوم نیز با عبور از ۹۰۰ دلار در ساعات اولیه روز یکشنبه، یک استارت نفس گیر را در سال ۲۰۲۱ تجربه کرد.


ارزش بازار بیت کوین هم اکنون در میان سازمان های مالی، بیشترین ارزش بازار را دارد. بیت کوین ویزا و مستر کارت را هم شکست داد تا عنوان یازدهمین دارایی برتر دنیا را به خود اختصاص دهد. دومین رمزارز بزرگ حوزه ی کریپتو، اتریوم، فاصله زیادی با بیت کوین دارد، هر چند از همین ابتدای سال نو میلادی، نوید رشد بیشتری را می دهد؛ ارزش کل بازار این رمزارز در حال حاضر به ۱۰۴ میلیارد دلار رسیده است.


روند صعودی این دو رمزارز همچنین باعث رشد آلت کوین هایی همچون لایت کوین، دوج کوین، وی چین و میکر شده است. هر یک از این رمزارزها به تنهایی شاهد رشد بیش از ۱۰ درصد بوده اند. همین موضوع بعضی از تحلیلگران را به این باور رسانده که فصل آلت کوین ها فرا رسیده است.


اگر قیمت بیت کوین وارد مرحله ی تثبیت شود، ارزش بازار همچنان می تواند به رشد خود ادامه دهد. با این وجود، اگر قیمت بیت کوین ناگهان ریزش کند، این احتمال وجود دارد که موفقیت آلت کوین ها نیز متوقف شود چون با کاهش قیمت بیت کوین علاقه به بازار رمزارز نیز به طور کلی کاهش می یابد.


منطقی که پشت این موضوع وجود دارد بسیار ساده است؛ هر گاه که قیمت بیت کوین تثبیت می شود، سرمایه گذاران احتمالا در سایر کوین ها سرمایه گذاری می کنند چون تمایل به رسیک بیشتر دارند، اما اگر قیمت ها ریزش کنند، از میزان ریسک پذیری سرمایه گذارن نیز کاسته می شود.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسیولیت آن با آکادمی هلاکویی نمی باشد.


منبع :cryptopolitan



انتهای خبر

0
0