سنا
1401/12/06
14:56
شاخص کل حدود ۵ درصد افزایش یافت!

در جریان معاملات آخرین روز کاری هفته، شاخص هم‌وزن با ۲۲ هزار و ۴۶۰ واحد (۴.۴۶ درصد) افزایش به رقم ۵۲۵ هزار و ۶۶۳ واحد و شاخص کل بورس تهران نیز با افزایش ۸۲ هزار و ۱۸۸ واحدی (۴.۹۶درصد) به تراز یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) ، امروز سه‌شنبه دوم اسفند ماه، بیش از ۱۷ میلیارد و ۲۲۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۹ هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۸۵ هزار و ۹۳۰ معامله به ارزش ۱۰ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین به ترتیب، گروه فلزات اساسی با ۳۴ هزار و ۲۱۰ معامله به ارزش ۶ هزار و ۹۱۹ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۷ هزار و ۹۸۲ معامله به ارزش ۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال، گروه فرآورده نفتی با ۲۱ هزار و ۱۸۹ معامله به ارزش ۵ هزار و ۳۲ میلیارد ریال و گروه چند رشته ای صنایع با ۲۱ هزار و ۳۷۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۷ هزار و ۴۹۵ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۶ هزار و ۸۵۳ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶ هزار و ۲۵۶ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۲ هزار و ۶۸۲ واحد و شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲ هزار و ۶۳۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت سایپا شیشه با ۱۷ واحد تنها قرمزپوش بورس تهران بود.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (شنبه، پنجم بهمن ماه) شاخص کل فرابورس با افزایش ۸۶۲ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۲۰۸ واحد رسید. همچنین بیش از ۶ میلیارد و ۹۲۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۰۸ هزار و ۵۴۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۱۰۰ واحد، شرکت بیمه پاسارکاد با ۸۴ واحد، سنگ آهن گهر زمین با ۵۸ واحد، شرکت فولاد هرمزگان جنوب آرمان با ۳۵ واحد و شرکت پتروشیمی زاگرس با ۳۴ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا با کاهش ۰.۱۱ درصدی تنها قرمزپوش فرابورس ایران بود.


انتهای خبر

0
0