فارس نیوز
1400/10/08
14:08
عقب نشینی ۲۵۵۳ واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار ۶.۶ هزار میلیارد تومان شد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی در نهایت با عقب‌نشینی ۲۵۵۳ واحد همراه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز گرچه در ابتدای معاملات روند رو به رشد گرفت، اما در پایان معاملات با عقب‌نشینی ۲۵۵۳ واحد نسبت به روز گذشته به رقم یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۳۵۷ واحد رسید.


همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با رشد ۷۳۹ واحد به رقم ۳۶۸ هزار و ۹۹ واحد رسید.


ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسید.


معامله‌گران امروز بیش از ۶.۳ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۸۵ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از ۲ هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان رسید با این حساب ارزش معاملات دو بازار به بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.


امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی در بورس ۰.۱۸ درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۲درصد رشد کردند.


شاخص آزاد شناور ۰.۲۹ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۰.۱۸ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۱۹ درصد کاهش یافت.


امروز نمادهای بانک ملت و سرمایه‌گذاری امید بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، پتروشیمی خلیج‌فارس، ملی مس، سرمایه‌گذاری غدیر و پالایش نفت بندرعباس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.


در فرابوس هم امروز شاخص کل با رشد ۶ درصد به رقم ۱۸ هزار و ۸۳۶ واحد رسید ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۳۶ هزار میلیارد تومان رسید.


ارزش بازار پایه به بیش از ۳۲۸ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از ۱.۹ میلیارد سهام در قالب ۱۹۹ هزار فقره معامله و به ارزش ۲ هزار و ۳۳۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.


امروز نمادهای بیمه پاسارگاد، فرابورس و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای صبا تامین، پتروشیمی تخت جمشید، پتروشیمی تندگویان و ذغال سنگ پروده طبس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


به گزارش فارس، امروز رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر داد دو بلوک یک و دو درصدی از سهام پتروشیمی خلیج‌فارس روزهای شنبه و یکشنبه در بورس ارائه می‌شود و بلوک ۱۵ درصدی دیگر بعد از آن به صورت حراج در بورس ارائه می‌شود که اگر این بلوک‌ها به فروش رسد بزرگ ترین عرضه در تاریخ بورس و خصوصی‌سازی ایران خواهد بود و بدین طریق ۱۸ درصد از سهام دولت در هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد.


به گفته اکثر کارشناسان عمده سهام بنیادی و شرکت‌های تولیدی در بورس به خاطر ریزش‌هایی که از اواسط مرداد سال گذشته صورت گرفته ارزنده است اما در عین حال کارشناسان می‌گویند مردم حتی‌الامکان از طریق صندوق‌ها وارد بورس شوند تا از نوسانات شدید بازار قدری در امان بمانند.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0