بورس۲۴
1399/11/20
10:19
شرح حالی از شرایط جذاب «ومعادن»

شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات از ارزش روز دارایی ها و سود آوری خود رونمایی کرد. این شرکت نسبت به سال گذشته، ۱۲۶۵ درصد رشد سود عملیاتی را تجربه کرده است.

یونس الستی، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت و گو با خبرنگار بورس۲۴ گفت: شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات یکی از ۵ شرکت سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی ایران است و امروز ، حدود ۱۸۲ هزار نفر سهامدار حقیقی و حقوقی داریم که انشاالله بتوانیم امانت دار خوبی برای مجموعه صاحبان سهام باشیم.


وی گفت: وضعیت سود و زیان مجموعه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن فلزات در عملکرد ۹ ماهه سال ۱۳۹۹ نشان می دهد که سود عملیاتی ۹ ماهه سال ۹۹ شرکت، ۱۴۵۷۲ میلیارد ریال بوده و این عدد در سال ۹۸ حدود ۱۰۶۷ میلیارد ریال بوده و نسبت به سال گذشته حدود ۱۲۶۵ درصد رشد سود عملیاتی شرکت است.


به گفته وی، سود خالص شرکت که در عملکرد ۹ ماهه در حال رسیدگی توسط حسابرس شرکت است، حدود ۱۶ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال است که این رقم حدود ۱۰۵۹ میلیارد ریال در سال گذشته بوده و موید رشد ۱۴.۱۴ برابر است. حدود ۱۴۰۰درصد میزان رشد خود مجموعه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بوده است.


روند سود "ومعادن" و زیر مجموعه ...


الستی گفت: علیرغم اینکه ما امسال افزایش سرمایه ۳۶ درصدی را هم شاهد بوده ایم، درحالی افزایش سرمایه شرکت از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد به ۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان انجام شد، که سود شرکت بر مبنای عملکرد ۹ ماهه ما حدود ۱۰.۱۴ برابر می شود.


وی افزود: برآورد از شرکت های گل گهر، چادرملو، صبانور، گوهر زمین، فولاد خراسان، ارفع، مس، امیر کبیر و کابل شهید قندی نشان می دهد، سود خالص سال ۹۸ مجموعه حدود ۲۸۱۹ میلیارد تومان از عملکرد سالانه سال ۹۸ این مجموعه بوده است که طبق پیش بینی امسال این رقم به حدود ۶ هزار و ۴۲۳ میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.


وی گفت: در ارتباط با ترکیب پرتفو و ترکیب سرمایه گذاری هم از مجموع خالص ارزش بازار سرمایه گذاری، حدود ۲۱ سهم بورسی و ۳۴ شرکت غیر بورسی، جمعا ۵۵ شرکت داریم، که جمعا ۹۸ هزار و ۹۸۳ میلیارد تومان در واقع حدود ۹۱ درصد مربوط به ۹ شرکت زیر مجموعه و مابقی در ارتباط با سایر شرکت ها و طرح ها و پروژه ها است .


ان ای وی "ومعادن" چند؟


مدیرعامل "ومعادن" گفت: همچنین ارزش روز پرتفوی سهام بورسی و غیر بورسی ما حدود ۱۷ هزار و ۹۷۴ میلیارد تومان بوده که با سرمایه فعلی موجود ما حدود ۵ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان است. nav محاسبه شده، حدود ۲ هزار و ۱۰۳ تومان و p/E شرکت، حدود ۵ از ابتدای سال جاری است که این ارقام، پیشرفت و افزایش ارزش بازاری این سهم را برای صاحبان سهام نشان می دهد و یک اطمینات بخشی هم برای سرمایه گذاری در این بخش و هم برای سهامداری شان در شرکت توسعه معادن و فلزات است.


انتهای خبر

0
0