بورس پرس
1400/10/27
12:49
پیش بینی کارشناس اقتصادی از تداوم رکود بازار مسکن در سال آینده

کارشناس اقتصادی از تداوم رکود بازار مسکن در سال آینده خبر داد و گفت: تا وقتی در بخش ارزی و تورم اتفاق مثبتی روی ندهد ، نمی توان منتظر بهبود شرایط بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، هادی حق‌شناس درباره وضعیت بازار مسکن در سال آینده به تسنیم گفت: میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران به حدود ۳۳ میلیون تومان رسیده و توان خرید مردم به شدت کاهش یافته است.


وی افزود: به عنوان مثال یک واحد مسکونی ۷۰ متری ، ۲.۳ میلیارد تومان قیمت دارد. تامین این مبلغ از عهده شهروندان تهرانی که اکثر کارمند، کارگر و دارای شغل معمولی هستند، خارج است.


این کارشناس اقتصادی ادامه داد : با توجه به این مسئله و تا وقتی شرایط به حالت عادی برنگردد این روند ادامه دارد و سال آینده هم بازار مسکن همچنان در رکود به سر خواهد برد.


حق شناس با اشاره به کسری ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی لایحه بودجه سال آینده گفت : ارقام بودجه در حالی اضافه شده که در مقابل درآمدهای ناشی از فروش نفت، مالیات و... تغییرات اساسی نداشته اند.


وی افزود: تورم بالا باعث شده در اقتصاد کسب و کار آنچنانی نباشد. صادرات و واردات هم شرایط نامطلوبی دارد . در واقع متغیرهای کلان اقتصاد تغییر نکرده و زمانی می توان شاهد اتفاق مثبت در بخش‌های واقعی اقتصاد از جمله مسکن، تولید و ... بود که در بخش‌های غیر واقعی پولی و ارزی اتفاقات مثبتی روی دهد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0