بورس مارکت (بازار بورس)
1399/02/14
14:02
#اخ 1) وزیر اقتصاد در گفتگوی خبری شب گذشته گفت واگذاری مالکیت انچه در اختیار دولت است ترجیح دارد بر تامین مالی...این رویکرد دولت است . ارزش واگذ...

#اخ


۱) وزیر اقتصاد در گفتگوی خبری شب گذشته گفت واگذاری مالکیت انچه در اختیار دولت است ترجیح دارد بر تامین مالی...این رویکرد دولت است . ارزش واگذاری به قیمت امروز ۲۳ هزار میلیارد تومان است و ملاک قیمت های ۱۳ اردیبهشت است. تخفیف اعطایی روی مجموع صندوق ها است، فعلا ۳ صندوق در دستور کار داریم اما ممکن این بیشتر باشد.


۲) وزیر اقتصاد در بخش دیگری از صحبت ها " واگذاری این ETF ها برنامه جدی دولت است و قرار نیست بعد ازان خداحافظی کنیم. میخواهیم همه اقشار و احاد ملت مطلع باشند .


۳) دلار نیمایی به ۱۴۳۰۰ تومان نزدیک شد.


۴) بانک ملت میگوید ۷میلیارد دلار تراز ارزی مثبت دارد.


۵) غصینو ۳۳۲درصد افزایش سرمایه می دهد


۶) احتمالا لاستیک یزد همین چهارشنبه عرضه اولیه می شود.


۷) معاون اول رییس ‌جمهور طی نامه‌ای، از عملکرد موفق شرکت ملی صنایع مس ایران و ثبت رکورد تولید ۲۵۰ هزار تن مس کاتدی در سال ۱۳۹۸، قدردانی کرد.


۸) راه اندازی کوره بلند شماره یک ذوب آهن اصفهان در نیمه اول سال جاری، تزریق پودر زغال و کاهش مصرف کک از جمله اقداماتی است که در این سال انجام خواهد شد تا هم از خروج ارز جلوگیری شود و هم تولید ذوب آهن افزایش یابد.


۹) پدیده شاندیز با نماد #گشان ۲۰ اردیبهشت در بازار پایه گشایش نماد می شود.


۱۰) رییس اتحادیه طلای اصفهان می گوید در حال حاضر خرید و فروش طلا و جواهر با شروع ماه مبارک رمضان در رکود کامل به سرمی‌برد و تقریبا به صفر رسیده و تقاضا به شدت کاهش یافته است.


۱۱) ترکان می گوید اکنون بازار طلا، ارز و مسکن در وضعیتی نیستند که بتوانند نقدینگی‌های سرگردان در کشور را به سمت خود جلب کنند. کلیت بورس حباب ندارد.


۱۲) موافقت رییس قوه قضاییه با واگذاری سریع هپکو به ایمیدرو برای حل مشکلات این مجموعه بزرگ صنعتی به همراه سه پیشنهاد برای حل مشکلات شرکت هپکو ارایه شد.


۱۳) محصولات سیمان سفید نی ریز و سیمان سفید شرق در بورس کالا پذیرش شد.


۱۴) گندله سازی گهر زمین با سرمایه ارزی ۱۰۵ میلیون یورو و سرمایه گذاری ریالی ۵۰۰۰ میلیارد ریال در مرحله پیش راه اندازی و انجام تست های عملکردی است و در ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.


۱۵) چین رسما دلار را از معاملات بورسی حذف کرد و آمریکا و غرب را در شوک عجیبی فرو برد! برخی کارشناسان پیش ‌بینی کردند "اقدام چین در حذف دلار و جایگزینی آن با یوآن، به منزله آغاز فروپاشی قانون برتون وودز و آقایی دلار تلقی شود که منجر به تورم وحشتناک در آمریکا خواهد شد."


۱۶) موسسه اعتبارسنجی مودی Moody روز گذشته رتبه اعتباری عربستان را A۱ اعلام (پنجمین پله اعتباری) و گفت که چشم انداز اقتصاد این کشور منفی است! کسری بودجه عربستان در پایان سال آینده به ۳۸٪ GDP خواهد رسید.


۱۷) وارن بافت می گوید تمام سهام شرکتهاى هواپیمایى امریکا را که قبلا خریدارى کرده بودم را فروختم! سرمایه گذارى ام در صنعت هواپیمایى اشتباه بود. (این در حالی است که فعالان بورس در ایران هیچگاه اشتباه نکرده و تمامی سیگنال هایشان صف خرید است)


۱۸) وارن بافت بعد از فروش سهام گفت: "بازار بورس آمریکا می ریزد"


۱۹) روز گذشته ۲۵۱۸میلیارد تومان پول به بازار وارد شد اما ارزش معاملات خرد ۹۰۰۰میلیارد تومان بود. صفوف خرید سنگین باعث کاهش حجم معاملات شد!


۲۰) سه غول نفتی آمریکا؛ اکسان موبیل، شورون و کونوکو فیلیپس قصد دارند تا پایان ماه ژوین ۶۶۰ هزار بشکه از تولید نفت خود را کاهش دهند.


۲۱) سخنگوی کاخ سفید، اظهارات رییس جمهوری آمریکا با ارزیابی جامعه اطلاعاتی آن را درباره منشا ویروس کرونا در تطابق دانست و گفت ترامپ برای تصمیم‌گیری درباره مجازات چین بسیار جدی است./


۲۲) فاکس نیوز می گوید ۱۷ دستگاه امنیتى بزرگ جهان به این نتیجه رسیده اند که ویروس کرونا کاملا ساخت بشر بوده و در آزمایشگاه مرکزى شهر ووهان چین ساخته شده اما به دلیل یک اشتباه غیرعمد ، این ویروس به بیرون نشت کرده است.


موفق باشید. ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹


انتهای خبر

0
0