بورس قدیمی
1401/01/19
14:33
#نتوس معرفی شرکت پشم‌بافی توس (سهامی عام) شركت پشمبافی توس در سال ۱۳۵۵ با هدف تولید پارچه سنگین بافت دابی و ژاكارد با ظرفیت اسمی ۲/۱ میلیون متر مر...

#نتوس


معرفی شرکت پشم‌بافی توس (سهامی عام)



شرکت پشمبافی توس در سال ۱۳۵۵ با هدف تولید پارچه سنگین بافت دابی و ژاکارد با ظرفیت


اسمی ۲/۱ میلیون متر مربع در سال در شهر مقدس مشهد پایه گذاری و تاسیس گردید. مراحل احداث کارخانه از سال ۱۳۵۵ شروع و در سال ۱۳۵۷ راه اندازی گردید. سرمایه اسمی شرکت یکصد و شصت میلیارد ریال است.


شرکت پشمبافی توس درشهر مقدس مشهد در زمینی به مساحت ۸ هکتار و زیر بنای ۲۰۰۰۰ متر مربع با بیش از ۳۲۰ نفر پرسنل مشغول فعالیت است.



طرح‌های توسعه



طرح‌های توسعه شرکت پشمبافی توس در چندین مرحله با احداث خط ریسندگی نخ فاستونی در سال ۱۳۷۷ با ظرفیت ۴۴۰ تن در سال بر مبنای نخ نمره ۴۰/۲ متریک و طرح توسعه خط بافندگی در سال ۱۳۸۰ به ظرفیت ۱۵۰۰۰۰۰ متر مربع پارچه فاستونی و ۲۵۰۰۰۰۰ متر مربع پارچه رومبلی در سال به مرحله اجرا گذاشته شد.


تولید روکش صندلی خودرو از سال ۱۳۷۲ شروع شده و در طول مدت زمانی بیش از ۱۵ سال دانش فنی لازم جهت تولید روکش صندلی خودرو با استاندارد های جهانی تحقق یافته است. ضمنا ماشین الات و تجهیزات کارخانه به تدریج جهت تهیه روکش صندلی بازسازی و تجهیز شده است و امکانات ازمایشگاه بسیار مجهز و مدرن جهت تست کیفیت پارچه های روکش صندلی خودرو در این مجموعه فراهم شده است.



تجهیزات و ماشین آلات



ریسندگی


خط کامل نازک ریسی نخ فاستونی از نمره ۱۲ الی ۱۶ متریک بر مبناء نخ نمره ۴۰/۲ با ظرفیت سالانه ۴۴۰ تن می باشد که مجهز به ماشین آلات مدرن ملانژور، گیلباکس، فینیشر، رینگ، دولاتاب و تجهیزات آزمایشگاهی جهت کنترل کیفیت نخ است.


بافندگی و مقدمات بافندگی


این بخش شامل ماشین آلات با سال ساخت ۱۹۹۰ و ۱۹۹۴ میلادی شامل دستگاههای بافندگی دابی، ژاکارد، گردباف و مخمل جمعا به تعداد ۸۰ دستگاه با سرعت ۳۸۰ الی ۴۳۰ پود در دقیقه بوده و ظرفیت چهار میلیون متر مربع تولید پارچه روکش صندلی خودرو و فاستونی در سال دارد.


رفوگری


رفع عیب نواقص بافت برروی پارچه های فاستونی و روکش صندلی خودرو در این قسمت توسط پرسنل رفوگر ماهر به انجام میرسد.


رنگرزی


شرکت قابلیت انجام رنگرزی الیاف نخ و پارچه را توسط دستگاههای مدرن و پیشرفته و مجهز به سیستمهای کنترل سخت افزار و نرم افزار جمعا با ظرفیت رنگرزی ۴۰۰ تن نخ و ۴ میلیون متر مربع پارچه درسال میباشد.


تکمیل


بخش تکمیل پشمبافی توس مجهز به دستگاههای مدرن می باشد که توان شستشو و تکمیل و بسته بندی معادل ۱۰ میلیون متر مربع پارچه در سال را دارد. این کارخانه مجهز به تصفیه پساب بیولوژیکی و صنعتی به ظرفیت ۱۲۰۰ متر مکعب در روز می باشد بطوریکه پساب تصفیه شده پس از کنترلCOD و BOD و رنگ زدایی جهت آبیاری زمین چمن و گلکاری کل محوطه مورد استفاده قرار میگیرد.


بخش تاسیسات مجهز به ۴ دستگاه کمپرسور به ظرفیت ۳۰۰۰ متر مکعب در ساعت جهت تامین هوای فشرده مورد نیاز ماشین آلات خط تولید و دو دستگاه دیگ بخار به ظرفیت LBS ۲۵۰۰۰ با فشار ۱۰ اتمسفر به منظور تامین گرمای لازم جهت کل سالنهای تولیدی و دستگاههای رنگرزی و شستشو و تکمیل مورد استفاده قرار میگیرد.



انتهای خبر

0
0