فرارسانه
1400/07/18
15:19
📆در هجدهمین روز پاییز رقم خورد ✅ برتری پالایشی ها در فرابورس 📌فرابورس ایران در هجدهمین روز پاییز شاهد برتری گروه فرآورده‌های نفتی با معاملات پرح...

📆 در هجدهمین روز پاییز رقم خورد



✅ برتری پالایشی ها در فرابورس



📌فرابورس ایران در هجدهمین روز پاییز شاهد برتری گروه فرآورده‌های نفتی با معاملات پرحجم این صنعت در میان سایر صنایع بازار بود. به این ترتیب که این صنعت طی روز جاری شاهد داد و ستد بیش از ۱۹ میلیون برگه سهام شرکت‌های حاضر در گروه خود به ارزش بالغ بر ۱۷۸ میلیارد تومان بود.



⭕️ به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران ، طی روز جاری، یک‌شنبه ۱۸ آبان ماه، فرابورس ایران شاهد عقب نشینی ۱۹۷ واحدی معادل ۰.۹۴ درصدی شاخص آیفکس بود تا این متغیر در پایان بازار سطح ۲۰ هزار و ۷۸۲ را لمس کند.



☸️همچنین شاخص بازار اول فرابورس نیز امروز ۱.۸ درصد و شاخص بازار دوم ۰.۶۲ درصد منفی بودند.



☸️نگاهی به معاملات امروز بازارهای فرابورس نشان می‌دهد درمجموع بیش از ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون برگه انواع اوراق مالی دست به دست شده که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر ۱۸ هزارمیلیارد تومان بوده است. این معاملات در ۶۶۴ هزار نوبت ثبت شده‌است.



☸️ارزش معاملات به تفکیک بازارها نیز نشان می‌دهد امروز بیش از ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفته‌است.



☸️همچنین معامله‌گران فرابورس طی روز جاری شاهد جابه‌جایی بیش از ۱۷۳ میلیون برگه اوراق‌مالی اسلامی بودند که ارزش این معاملات فراتر از ۱۶ هزار میلیارد تومان بود.



☸️نمادهای پرتراکنش امروز نیز توسن، فجهان، مدیریت، دی، فرابورس، وهامون و کرمان بودند.



☸️گفتنی است آیفکس در حالی امروز با عقب نشینی کمتر از یک درصدی مواجه شد که نمادهای آریا، بپاس، فجهان، فرابورس و صبا بیشترین اثر منفی را در این کاهش داشتند. این در حالی بود که نمادهای شراز، شاوان، شپاس،زاگرس و سمگا با بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس، از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.



☸️سرمایه‌گذاران بازارهای فرابورس در پایان معاملات امروز برای خرید واحدهای صندوق اعتماد، اوراق اراد۵۰ و واحدهای صندوق های آسامید، سپیدما در صف های خرید باقی ماندند و برترین تقاضاها را برای این نمادها ثبت کردند.



☸️در ادامه بررسی «ترین های فرابورس» هم شاهد معاملات پرحجم اوراق تامین مالی هستیم تا این ابزارمالی فرابورس با معاملاتی به ارزش بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در صدر قرار بگیرد، پس از آن صندوق های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله هستند که نزدیک به ۱۹۰ میلیارد تومان ارزش معاملات داشتند و صنعت فرآورده‌های نفتی با معاملاتی به ارزش حدود ۱۸۰ میلیارد تومان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.



#فرابورس


#گزارش_روزانه_بازار



🆔@FaraRasane

انتهای خبر

0
0