بورس۲۴
1401/05/18
19:07
پیش بینی بورس فردا ۱۹ مرداد ۱۴۰۱/ احتیاط معامله گران به دلیل اخبار سیاسی

به نظر می رسد که سهامداران تا زمان انتشار خبر موثق تر از جریان مذاکرات برجامی، دست به عصا حرکت کنند. بدین ترتیب احتمالا در روز آتی نیز دست کم در ساعت ابتدایی، معاملاتی محتاطانه همراه با افزایش کم و بیش تحرکات سمت عرضه را شاهد باشیم.

پیش بینی بورس فردا 19 مرداد 1401/ احتیاط معامله گران به دلیل اخبار سیاسی

بورس۲۴ : بورس تهران امروز به مراتب شروعی متعادلتر و محتاطانه تر داشت. به گونه ای که بر خلاف روز ابتدایی هفته که بازار سرمایه تحت تاثیر خبر آغاز مجدد مذاکرات برجامی و همچنین عرضه برخی محصولات خودروزسازان در بورس کالا، با افزایش محسوس تقاضا به خصوص در صنایع داخلی روبرو شده بود، معاملات امروز در دقایق ابتدایی به گونه ای محتاطانه پیش رفت که به وضوح فعالیت عرضه ها در کلیت بازار افزایش یافته و خریداران کمی عقب نشستند. با اینکه محرک های رشد بازار کم نیستند، اما به نظر می رسید که به نوعی عدم انتشار اخبار قطعی از مذاکرات برجامی در پی بازگشت طرف های مذاکره کننده به کشورهای خود، سرمایه گذاران را محتاط کرده و کمی از جسارت آن ها در ورود به معاملات کاسته بود.


با این حال بتدریج با بهبود تقاضا در کلیت بازار بخصوص در صنایع داخلی همچون خودرویی ها، بانکی ها، انبوه سازی، زراعی و سیمانی نماگرها ریزش ابتدای روز خود را جبران کرده و به مدار صعود بازگشتند. البته ناگفته نماند که با وجود بازگشت تعادل و آرامش نسبی به بازارهای جهانی، معاملات در صنایع کامودیتی محور پتروشیمی و فلزات کم رمق دنبال شد و با وجود سبزپوشی نمادهای زیادی از صنعت پتروشیمی، اغلب این نمادها در محدوده صفر تابلو دست به دست شدند. در صنعت پالایشی نیز به جهت افت قیمت نفت، برای دومین روز معاملاتی متوالی معاملات اغلب نمادها در مدار منفی دنبال شد.


با این حال به نظر می رسید که امروز عملکرد صنایع کوچک و متوسط بهتر بوده است. اما بازگشایی بدون دامنه نوسان فولاد کافی بود تا با رشد ۲۸۰۰ واحدی شاخص کل به واسطه همین مساله، میزان رشد شاخص کل به شاخص هم وزن نزدیک شود. بدین ترتیب در نهایت شاخص کل و هم وزن با رشد ۰.۲۱ درصدی روبرو شدند. ارزش معاملات خرد با افت ۶ درصدی در سطح ۲۵۰۰ میلیارد تومان قرار گرفت و کدهای حقیقی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.


با تمام اینها به نظر می رسد که سهامداران تا زمان انتشار خبر موثق تر از جریان مذاکرات برجامی، دست به عصا حرکت کنند. بدین ترتیب احتمالا در روز آتی نیز دست کم در ساعت ابتدایی، معاملاتی محتاطانه همراه با افزایش کم و بیش تحرکات سمت عرضه را شاهد باشیم. هرچند طبیعتا با انتشار هر خبر مثبت یا منفی از عوامل موثر بر بازار بخصوص مذاکرات برجامی، در ادامه مسیر معاملات می تواند تحت تاثیر قرار گیرد.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0