سنا
1400/06/17
13:46
جمع سیمانی‌های بورس کالا به ۶۴ شرکت رسید

مدیریت پذیرش و بازاریابی شرکت بورس کالای ایران با صدور اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از پذیرش کالای سیمان شرکت‌های سیمان لار، نائین، صنایع سیمان کیاسر، ایلام و خمسه در بازار اصلی این بورس خبر داد تا شمار شرکت‌های سیمانی پذیرش شده در بورس کالا به ۶۴ شرکت برسد.

به گزارش پایگاه خبری بازارسرمایه (سنا) و به نقل از کالاخبر؛ براساس این اطلاعیه، پذیرش محصول شرکت‌های فوق پس از بررسی مدارک و مستندات در سیصد و نهمین جلسه کمیته عرضه در تاریخ ۱۵ شهریور ماه جاری در بازار اصلی بورس کالای ایران مورد تصویب قرار گرفت.


۸ شهریور ماه نیز محصول سیمان دو شرکت سیمان باقران و ساروج اصفهان در بورس کالا پذیرش شده بود. پیش از این هم شرکت‌های سیمان سپهر قیر و کارزین، فراز فیروزکوه، صنایع سیمان نهاوند، نیزار قم، کویر کاشان، پیوند گلستان، زاوه تربت، استهبان، کاوان بوکان، صنایع سیمان زابل، بین المللی ساروج بوشهر، آباده، آرتا اردبیل، اردستان، بجنورد، تهران، جوین، خاش، خزر، دشتستان، دورود، سیمان سفید شرق، سیمان سفید نی ریز، شاهرود، عمران انارک، فارس، فارس نو و لارستان در بورس کالا مورد پذیرش قرار گرفته اند.


همچنین علاوه بر شرکت های مذکور، سیمان مازندران، ممتازان کرمان، منددشتی، هرمزگان، سامان غرب، صنایع سیمان سامان غرب، آذر آبادگان خوی، لامرد، فیروزکوه، ارومیه، اصفهان، بهبهان، توسعه ماهان کرمان، خوزستان، داراب، زنجان، ساوه، سپاهان، شرق، شمال، صوفیان، قائن، کردستان، غرب آسیا، آبیک، کرمان و هگمتان نیز در بورس کالا پذیرش شده اند.


با توجه به ابلاغیه وزارت صمت مبنی بر ممنوعیت خرید و عرضه سیمان خارج از بورس کالا و تعیین فرصت زمانی برای حضور خریداران و فروشندگان سیمان در بورس کالا، روند پذیرش شرکت ها تسریع شده و تنها چند شرکت باقی مانده اند که با پذیرش آنها جمع سیمانی های کشور در بورس تکمیل شده و از این پس شاهد انجام کلیه معاملات این بخش در بستر بورس کالا خواهیم بود.


به عقیده کارشناسان و فعالان بازار عرضه کل محصولات سیمانی در بورس کالا و خرید تنها از این بستر سبب خواهد شد قیمت سیمان در بازار روند متعادلی را در پیش گرفته و آرامش به بازار بازگردد کما اینکه در هفته جاری و در پی استمرار عرضه های بالای سیمانی ها در بورس قیمت انواع سیمان کاهشی شد و افت قابل توجهی را به ویژه در محصولات پر مصرف تر به ثبت رساند.


یادآور می شود؛ از ابتدای عرضه سیمان در بورس کالا که به تاریخ ۹ خرداد ماه بر می گردد در مجموع ۸ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۲۲۰ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۹ میلیون و ۸۸۵ هزار و ۷۷۰ تنی همراه شد و ۶ میلیون و ۹۵۲ هزار و ۷۰ تن آن در نهایت مورد معامله قرار گرفت.


انتهای خبر

0
0