بورس۲۴
1400/03/16
17:19
علت حادثه کارخانه فولاد زرند، سرریز شدن مواد مذاب بود

مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت : آتش سوزی رخ داده شده در این کارخانه تنها به علت سرریز شدن مواد مذاب بوده است.

بورس۲۴ : مدیرعامل شرکت فولاد زرند ایرانیان گفت : آتش سوزی رخ داده شده در این کارخانه تنها به علت سرریز شدن مواد مذاب بوده است.


ماشالله سهراب نژاد روز یکشنبه در جمع رسانه‌ها افزود: آتش سوزی لوله هیدرولیک و اتفاقات رخ داده در گودال خارج از کارخانه کوره بلند بود که نقشی در عملکرد این کارخانه ندارد این واحد به‌طور کامل سالم است.


وی در خصوص جزئیات این حادثه اظهار داشت: حجم سرباره مذاب در مسیر گودال سرباره هنگام خروج از مجرا افزایش یافته و این حجم زیاد موجب شد که با لوله های هیدرولیک در جوار این مسیر برخورد کند و موجب آتش سوزی روغن شود.


مدیرعامل فولاد زرند ایرانیان با بیان اینکه با کاهش حجم روغن این آتش سوزی اطفا و رفع شد، اضافه کرد: سرباره در ادامه مسیر خود وارد گودال شده که به علت وجود حجمی از آب و سرباره، موجب صدایی قابل توجه و تلقی به انفجار شد که انتشار سرباره در فضا این صحنه را رقم زد.


وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای در فضای مجازی به حادثه کارخانه فولاد زرند دامن زدند افزود: خوشبختانه بابت نیروی انسانی هیچ فردی در این حادثه آسیب ندیده و تنها خسارت به لوله‌های هیدرولیک وارد شد که موجب ایجاد دوده در کارخانه شده است.


سهراب‌نژاد گفت: به همکاران فولاد زرند ایرانیان، مردم و دلسوزان صنعت اطمینان می‌دهیم که همه‌چیز به سرعت به روال عادی خود برگردد.


به گفته وی مسیر طبیعی فعالیت تولیدی این کارخانه تا فردا پس از اصلاحات جزیی به روال عادی خود برمی‌گردد.


حادثه آتش سوزی بامداد امروز ( یکشنبه ) در کارخانه فولاد زرند ایرانیان این شهرستان مهار شد و به گفته فرماندار زرند خوشبختانه هیچگونه خسارت جانی به دنبال نداشت .


شهرستان زرند در ۷۵کیلومتری شمال غرب کرمان قرار گرفته است .


منبع: ایرنا


انتهای خبر

0
0