رمزارز نیوز
1400/11/24
14:27
دو نشانه برای تشخیص روند فعلی بازار

اگرچه بیت کوین و آلت کوین‌ها این هفته صعودی بودند، اما فاندینگ ریت قراردادهای دائمی (بدون سررسید) و پریمیوم تتر، هنوز نشان‌دهنده… مطالعه مطلب ...

اگرچه بیت کوین و آلت کوین‌ها این هفته صعودی بودند، اما فاندینگ ریت قراردادهای دائمی (بدون سررسید) و پریمیوم تتر، هنوز نشان‌دهنده عدم اعتماد معامله‌گران به بازار است.


به گزارش وبسایت کوین تلگراف، تجزیه و تحلیل عملکرد کل بازار ارزهای دیجیتال در ۷ روز گذشته نشان می‌دهد که بدون احتساب بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB) و استیبل کوین‌ها، ارزش بازار با یک رشد ۹٫۳ درصدی از ۳۸۲ میلیارد دلار به ۴۱۸ میلیارد دلار رسیده است. در این میان، تعداد زیادی از ۸۰ آلت کوین برتر بازار، ۲۵ درصد یا بیشتر افزایش قیمت داشتند و تنها تعداد بسیار کمی از آنها عملکرد منفی از خود نشان دادند.


crypto-market-recovery

ارزهای دیجیتال دارای بیشترین میزان رشد و افت در میان ۸۰ کوین برتر. اما آیا این بدان معنی است که بازار کریپتو روند بهبود خود را آغاز کرده است؟


پریمیوم تتر

شاخص پریمیوم تتر، معاملات همتا به ‌همتا (P۲P) در کشور چین و دلار آمریکا را با یکدیگر مقایسه می‌کند. تقاضای بیش از حد معامله‌گران خرد برای ارزهای دیجیتال، باعث شده که وضعیت این شاخص بالاتر از ارزش متعارف یا نزدیک به ۱۰۰ درصد قرار داشته باشد. از سوی دیگر، در بازارهای نزولی معامله‌گران بیشتر به سمت تتر روی می‌آورند که این موضوع می‌تواند باعث کاهش ۴ درصدی یا بیشتر این شاخص شود.


crypto-market-recovery

شاخص پریمیوم تتر. در حال حاضر، این شاخص برابر با ۹۹٫۵ درصد قرائت شده که خنثی است، اما این شکاف در ۶ هفته گذشته در حال کاهش بوده است. این موضوع نشان می‌دهد که تقاضای معامله‌گران خرد در حال افزایش است و با توجه به اینکه ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۳۵ درصد با اوج ۳ تریلیون دلاری خود فاصله دارد، به طور مثبت تفسیر می‌شود.


وضعیت بازارهای آتی

قراردادهای دائمی که تحت عنوان معاملات معکوس (Inverse swaps) نیز شناخته می‌شوند، دارای فاندینگ ریت هستند که معمولا هر ۸ ساعت یک بار اعمال می‌شود. فاندینگ ریت مثبت نشان می‌دهد که خریداران، لوریج (اهرم) بیشتری می‌خواهند. وضعیت معکوس زمانی مشاهده می‌شود که فروشندگان به اهرم اضافی نیاز داشته باشند که در این صورت، فاندینگ ریت منفی می‌شود.


crypto-market-recovery

فاندینگ ریت ۸ ساعته معاملات آتی دائمی در تاریخ ۱۱ فوریه. همانطور که در بالا نشان داده شده، این شاخص در بازه زمانی هشت ساعته در اکثر موارد صفر یا کمی منفی بوده است. این داده‌ها نشان‌دهنده تقاضای متوازن لوریج از سوی خریداران و فروشندگان است. اگر از سمت هر دو گروه ریسک‌پذیری مناسب وجود داشت، این رقم بالای ۰٫۰۵ درصد، معادل ۱ درصد در هفته، قرار می‌گرفت.


معاملات آتی دائمی مشتقات بیشتر توسط معامله‌گران خرد ترجیح داده می‌شود؛ چون قیمت آن تمایل دارد تا بازارهای اسپات معمول را دنبال کند. در حال حاضر، پریمیوم تتر و فاندینگ ریت در وضعیت «خنثی به نزولی» قرار دارند. اما باید این نکته را هم در نظر گرفت که ارزهای دیجیتال اخیرا با کاهش ۵۰ درصدی مواجه شده‌اند، به این معنی که این شاخص‌ها تا حدودی انحراف دارند.


انتهای خبر

0
0