سنا
1400/07/06
14:10
بیش از ۲۲۲ هزار نفر در سجام احراز هویت شدند

تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در شهریور ماه سال جاری ۲۲۲ هزار و ۷۴۸ احراز هویت در سامانه (سجام) صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سمات، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در شهریور ماه امسال، تعداد ۱۶۶ هزار و ۱۳۹ ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۲۲۲ هزار سهامدار در این ماه به ۲۲۲ هزار و ۷۴۸ مورد رسیده که نسبت به ماه قبل (امرداد) با رشدی بیش از ۱۲۳هزار نفری مواجه شده است .


براساس این آمارها، در امرداد ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» ۷۷ هزار و ۸۸۲ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۹۹ هزار و ۴۷۱ مورد بوده است .


۵ استان پیشرو در ثبت نام در «سجام»


تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در سومین ماه تابستان به تفکیک هر استان حاکی از آن است که ۵ استان تهران با ۳۷ هزار و ۱۵۸ مورد، کرمان با ۱۲ هزار و ۱۴۱ مورد، خراسان رضوی با ۱۱ هزار و ۶۴۴ مورد، اصفهان با ۱۱ هزار و ۴۹۳ مورد و خوزستان با ۱۰ هزار و ۹۷۱ مورد در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند .


۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در «سجام»


از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، ۵ استان کهکیلویه و بویراحمد با ۱۱۰۹، خراسان جنوبی با ۱۱۶۹، چهارمحال و بختیاری با ۱۲۶۰، ایلام با ۱۳۱۸ و سمنان با ۱۳۷۸ مورد در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان ها قرار دارند .


یادآور می‌شود، سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک و خودکار کردن فرایند جمع‌آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره‌وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه های اطلاعاتی شده است .


شمار افراد ثبت‌نام شده در سامانه سجام به تفکیک استان‌ها در شهریورماه ۱۴۰۰



انتهای خبر

0
0