اقتصاد آنلاین
1400/02/12
17:16
برگزاری مجمع چهار شرکت سرمایه‌گذاری استانی در روز جاری / انحلال تعاونی‌ها به آیین‌نامه سهام عدالت باز می‌گردد

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص نامه‌نگاری‌هایی مبنی بر به تعویق انداختن مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: نامه‌نگاری دیگری مبنی بر به تعویق انداختن مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در جریان نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین ؛ میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: مجمع سه شرکت سرمایه‌گذاری استانی به غیر از استان ایلام که به دلیل نامه‌نگاری‌های گذشته دچار مشکل شده بود، در روز جاری برگزار شد.


وی افزود: مجمع این شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به حد نصاب نرسید و مطابق با قانون تجارت در نوبت دوم، مجمع عومی به طور فوق‌العاده برگزار و در دو هفته آینده، هیات‌مدیره آنها مشخص خواهد شد.


مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: ماده ۶۸ قانون برنامه ششم توسعه درخصوص برگزاری مجامع به صورت الکترونیک است و ارتباطی به انحلال تعاونی‌های شهرستانی ندارد. موضوع انحلال این تعاونی‌ها، به آیین‌نامه آزادسازی سهام عدالت باز می‌گردد.


فدایی اظهار داشت: ابهامی که درخصوص ثبت‌نام در سجام وجود دارد، سجامی نشدن برخی از سهامداران است. اما ما در برخی از استان‌ها که از منظر رسانه‌ها، صدا و سیما و... فعال‌تر عمل کرده‌اند، وضعیت مناسبی داریم و مشکل خاصی وجود ندارد.


وی خاطرنشان کرد: روز گذشته، مجمع یک استان (قزوین) از چهار استان برگزار شد. اما در روز جاری از مجموع چهار شرکت سرمایه‌گذاری استانی، مجمع سه استان (آذربایجان شرقی، همدان و مازندران) برگزار شد.


انتهای خبر

0
0