رمزارز نیوز
1400/12/23
12:24
این هفته این پنج رمزارز را زیر نظر بگیرید!

بیت کوین (BTC) آخر هفته نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت، اما تحلیل تکنیکال نمودار ارز دیجیتال برتر جهان از آغاز… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. بیت کوین ۲. پولکادات ۳. سندباکس ۴. تورچین ۵. زی کش بیت کوین (BTC) آخر هفته نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت، اما تحلیل تکنیکال نمودار ارز دیجیتال برتر جهان از آغاز یک رالی صعودی احتمالی برای آن خبر می‌دهد.


به گزارش سایت کوین تلگراف، در این میان، ارزهای دیجیتال پولکادات (DOT)، سندباکس (SAND)، تورچین (RUNE) و زی کش (ZEC)، جزو اولین رمزارزهایی هستند که می‌توانند از روند صعودی قیمت بیت کوین سود ببرند.


وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته. اما آیا بازار کریپتو می‌تواند حرکت جهت‌داری را در کوتاه مدت آغاز کند؟ بیایید نمودار این ۵ ارز دیجیتال را که احتمال شرکت آنها در یک رالی صعودی وجود دارد، با هم بررسی کنیم.


۱. بیت کوین

در ۱۲ مارس، بیت کوین الگوی کندل استیک دوجی (Doji) را تشکیل داد که نشان‌دهنده عدم تصمیم‌گیری میان گاوها و خرس‌ها است. قیمت این ارز دیجیتال اکنون بین میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه (۳۹،۸۱۰ دلار) و حمایت ۳۷ هزار دلاری در نوسان است. EMA ۲۰ روزه هموار شده و شاخص قدرت نسبی (RSI) درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان‌دهنده تعادل بین عرضه و تقاضا است.


top-5-cryptos-btc-dot-sand-rune-zec

نمودار روزانه BTC/USDT. اگر قیمت به بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه (۳۹،۹۷۸ دلار) صعود کند، گاوها تلاش خواهند کرد جفت BTC/USDT را به بالای ۴۲،۶۰۰ دلار برسانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت می‌تواند تا ۴۵،۴۰۰ دلار و سپس، به خط مقاومت کانال صعود کند.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۳۷ هزار دلار برسد، خرس‌ها سعی خواهند کرد این جفت را به زیر خط حمایت کانال بکشند و در آن‌جا نگه دارند. چنین حرکتی می‌تواند مسیر کاهش احتمالی تا ۳۰ هزار دلار را هموار کند.


۲. پولکادات

پولکادات در چند ماه گذشته در یک روند نزولی بوده است، اما گاوها در تلاش بودند تا یک کف را در محدوده ۱۴ دلار تا ۱۶ دلار تشکیل دهند. اگرچه آنها توانستند قیمت را به بالاتر از EMA ۲۰ روزه (۱۷ دلار) برسانند، اما موفق به غلبه بر مقاومت موجود در SMA ۵۰ روزه (۱۸ دلار) نشدند.


top-5-cryptos-btc-dot-sand-rune-zec

نمودار روزانه DOT/USDT. با این حال، یک سیگنال مثبت این‌که گاوها موضع خود را حفظ کرده و زمین را ترک نکرده‌اند. اگر آنها بتوانند از مقاومت SMA ۵۰ روزه عبور کنند، جفت DOT/USDT می‌تواند به مقاومت بالاسری ۲۳ دلار برسد، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره چالش سختی را ایجاد کنند.


هموار بودن EMA ۲۰ روزه و RSI نزدیک به نقطه میانی، یک پرایس اکشن محدود به محدوده را در کوتاه مدت نشان می‌دهد. اگر قیمت از SMA ۵۰ روزه پایین‌تر برود، خرس‌ها سعی خواهند کرد این جفت را به زیر ۱۶ دلار بکشند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ممکن است حمایت ۱۴ دلاری را دوباره آزمایش کند.


۳. سندباکس

در چند هفته گذشته، قیمت سندباکس بین ۲٫۵۵ دلار تا ۴٫۸۶ دلار در نوسان بوده است. در ۴ مارس، خرس‌ها قیمت را به زیر SMA ۲۰۰ روزه (۳٫۱۵ دلار) رساندند، اما نتوانستند حمایت ۲٫۵۵ دلاری را در هم بشکنند که نشان‌دهنده انباشت در نزدیکی این حمایت است.


top-5-cryptos-btc-dot-sand-rune-zec

نمودار روزانه SAND/USDT. شاخص RSI نشانه‌هایی از واگرایی مثبت را نشان می‌دهد که می‌تواند بیانگر تضعیف حرکت نزولی باشد. اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد، گاوها سعی خواهند کرد جفت SAND/USDT را به بالای SMA ۲۰۰ روزه برسانند. در چنین شرایطی، این جفت ممکن است به SMA ۵۰ روزه (۳٫۵۱ دلار) هم برسد. صعود قیمت به بالاتر از این مقاومت‌ها، می‌تواند مسیر را برای دستیابی به سطح ۴٫۵ دلار و سپس، ۴٫۸۶ دلار هموار کند.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲٫۵۵ دلار سقوط کند، این دیدگاه صعودی در کوتاه مدت باطل شده و روند نزولی ممکن است از سر گرفته شود.


۴. تورچین

در ۱ مارس، تورچین توانست به بالاتر از میانگین‌های متحرک صعود کرده و با موفقیت از این سطوح دفاع کند. این نشان می‌دهد که احساسات از فروش در رالی به خرید در کف تغییر کرده است.


top-5-cryptos-btc-dot-sand-rune-zec

نمودار روزانه RUNE/USDT. گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به SMA ۲۰۰ روزه (۷٫۹ دلار) برسانند، جایی که خرس‌ها ممکن است دوباره چالش بزرگی را ایجاد کنند. در صورت غلبه بر این مانع، قیمت جفت RUNE/USDT می‌تواند تا ۹ دلار افزایش یابد.


از طرف دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد، EMA ۲۰ روزه سطح مهمی است که باید مراقب آن بود. بازگشت قوی از این سطح نشان می‌دهد که احساسات صعودی دست نخورده باقی می‌مانند، در حالی که شکستن قیمت به زیر آن می‌تواند منجر به سقوط جفت RUNE/USDT تا ۴ دلار شود.


۵. زی کش

در ۸ مارس، زی کش توانست با صعود به بالای مقاومت ۱۳۵ دلاری، الگوی کف دوقلو را تکمیل کند. به دنبال آن و در ۱۰ مارس، قیمت این رمزارز به بالای SMA ۲۰۰ روزه (۱۴۵ دلار) رسید که نشان‌دهنده بازگشت گاوها به زمین بازی است.


top-5-cryptos-btc-dot-sand-rune-zec

نمودار روزانه ZEC/USDT. خرس‌ها در حال حاضر در تلاشند تا قیمت را به زیر SMA ۲۰۰ روزه برسانند و سطح بریک‌آوت در ۱۳۵ دلار را به چالش بکشند. این سطح مهمی است که گاوها باید از آن دفاع کنند؛ چون سقوط به کمتر از آن نشان می‌دهد که بریک‌آوت اخیر یک تله خرسی بوده است. در این صورت، قیمت جفت ZEC/USDT ممکن است به SMA ۵۰ روزه (۱۱۴ دلار) کاهش یابد.


اگر قیمت از سطح فعلی یا ۱۳۵ دلار برگردد، نشان‌دهنده این است که احساسات مثبت باقی مانده و معامله‌گران در حال خرید در کف هستند. گاوها سپس سعی خواهند کرد این جفت را به بالای ۱۶۰ دلار برسانند و حرکت صعودی را از سر بگیرند. هدف الگوی کف دوقلو، سطح ۱۸۹ دلار است.


انتهای خبر

0
0