مبین تحلیل
1400/07/06
12:13
📌#بورس_کالا #صنعت_سیمان 🔸این هفته در بورس کالا 881 هزار تن سیمان معامله شد که تقریبا نیمی از این مقدار با نرخ های بالاتر از نرخ انجمن صنفی معامله...

📌#بورس_کالا #صنعت_سیمان



🔸این هفته در بورس کالا ۸۸۱ هزار تن سیمان معامله شد که تقریبا نیمی از این مقدار با نرخ های بالاتر از نرخ انجمن صنفی معامله شدند. بررسی داده های بورس کالا نشان دهنده این موضوع است که حجم تقاضا سیمان در این هفته نسبت به هفته گذشته رشد ۲٪ داشته است. در محصول سیمان سفید، نرخ های انجمن صنفی رعایت نشده است و به طور میانگین در مناطقی که مازاد تقاضای سیمان سفید داشتیم، نرخ معامله این محصول ۱۶٪ از نرخ انجمن صنفی بالاتر بود.



🔸شرکت هایی که نرخ محصولات آن ها از نرخ انجمن صنفی بالاتر بود، نزدیک به ۲۷۰ هزاز تن با مازاد تقاضا روبرو بودند که از جمله می توان به شرکت های بورسی،ساوه، سمازن، سکرما، ستران،سصوفی و سشمال اشاره کرد.



🔸بررسی P/E تحلیلی فورواد شرکت های سیمانی نشان دهنده این موضوع است که با فرض برگشت نرخ های نیمه تابستان، برخی از شرکت ها جذابیت بالایی را برای خرید، خواهد داشت. اما سوال مهم این است که ایا وزارت صمت اجازه بازگشت نرخ های قبلی را میدهد و یا همچنان قیمت های دستوری را اعمال خواهد کرد؟



➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0