نیما آزادی |‌ Nima Azadi
1400/01/30
10:10
✅قیمت تعادلی یکی از ابزارهای بنیادی قوی برای ارزش گذاری سهام، قیمت تعادلی می باشد. همانطور که اسم مشخص است، سطح تعادل و ذاتی سهم را مشخص می کند. گ...

✅قیمت تعادلی



یکی از ابزارهای بنیادی قوی برای ارزش گذاری سهام، قیمت تعادلی می باشد. همانطور که اسم مشخص است، سطح تعادل و ذاتی سهم را مشخص می کند. گراف تعادلی در هر گزارش فصلی شرکت ها بروز رسانی می شود و عدد قیمت تعادلی هر دوره وقتی به هم متصل می شود آرشیو گراف تعادلی به صورت نموداری در می آید.



در حالت طبیعی قیمت باید حول قیمت تعادلی خود نوسان کند. گاهی بازار رکودی می شود در جهت حباب منفی از از تعادلی فاصله می گیرد و گاهی بازار هیجانی مثبت می شود در جهت حباب مثبت از تعادل فاصله می گیرد. هر انحرافی از تعادلی در دراز مدت محکوم است قیمت را به سمت تعادل سوق دهد.



در حال حاضر قیمت تعادلی سهام در تحلیل اپ اتوماتیک نیست و به صورت انتخابی در tahlilapp بارگذاری می شود. اما در آینده خیلی نزدیک دسترسی به تعادلی تمام سهام در تحلیل اپ فراهم می شود.



اگر سهمی حباب دارد بدانیم حبابش در چه حدی است و اگر زیر ارزش ذاتی خود معامله می شود حباب منفی دارد بتوانیم رصد کنیم و در واچ میان مدتی تعریف کنیم.



من دو نمونه از گراف تعادلی و قیمت براتون قرار میدم(آبی گراف چند ساله سهم و قرمز گراف تعادلی) ببینید چطوری سال ۹۹ انحراف شدید از تعادلی ایجاد کردند و عمده مسیر رفته را برگشتند. ( این دو سهم اخرین تعادلی شان بر مبنای نه ماهه ۹۹ می باشد در روزهای اتی با انتشار گزارش ۱۲ ماهه تعادلی شان هم بروز رسانی می شود)



۱-شتران


۲- فولاد




برای دسترسی به TahlilApp می توانید با آیدی زیر هماهنگ کنید.



@Alvandsupport

انتهای خبر

0
0