رمزارز نیوز
1401/04/27
11:00
در طول زمستان رمزارزها، در کدام بخش‌های بازار سرمایه‌گذاری کنیم؟

داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت دارایی‌ها در صنعت کریپتو به پایین‌ترین سطح چندساله سقوط کرده و اکنون این… مطالعه مطلب ...

فهرست مطالب


۱. پروتکل‌های لایه اول ۲. پروتکل‌های لایه دوم ۳. بازی‌ها ۴. متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت دارایی‌ها در صنعت کریپتو به پایین‌ترین سطح چندساله سقوط کرده و اکنون این سوال مطرح است که کدام زیربخش‌ها آماده انباشت و سرمایه‌گذاری هستند.


در ادامه، نگاهی داریم به ۴ بخش از اکوسیستم ارزهای دیجیتال که ممکن است در چرخه گاوی بعدی به ارتفاعات جدیدی صعود کنند، بنابراین، اکنون بهترین فرصت برای سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها محسوب می‌شود.


۱. پروتکل‌های لایه اول

به گزارش سایت کوین تلگراف، پروتکل‌های لایه اول مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، پایه و اساس اکوسیستم ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. در واقع، بیشتر صنعت ارزهای دیجیتال بر پایه این دو شبکه ساخته شده است. در حال حاضر، گزینه‌های زیادی برای راه‌اندازی پروتکل‌های دیگر در شبکه بیت کوین وجود ندارد و اتریوم هم از نظر مقیاس‌پذیری، دارای محدودیت‌های شناخته‌شده‌ای است که می‌تواند منجر به کارمزدهای بالای تراکنش و کند شدن زمان پردازش آنها شود. بنابراین، اکنون فرصت قابل‌توجهی برای سایر پروتکل‌های لایه اول وجود دارد تا بتوانند خود را تثبیت کنند و بخش خوبی از سهم بازار را به خود اختصاص دهند.


4-sectors-to-watch-during-crypto-winter

درآمد بلاکچین‌های برتر لایه اول در ۱۸۰ روز گذشته. طبق گزارش‌ها، پنج پروتکل برتر لایه اول از نظر کل درآمد در ۱۸۰ روز گذشته، به استثنای بیت کوین و اتریوم، عبارتند از؛ بایننس اسمارت چین، اولانچ، هلیوم، فانتوم و سولانا.


۲. پروتکل‌های لایه دوم

همان‌طور که گفته شد، شبکه اتریوم از نظر مقیاس‌پذیری دارای محدودیت‌هایی است. این موضوع، باعث عرض اندام پروتکل‌های لایه دوم شده تا با کمک به کاهش فعالیت‌هایی که مستقیما در بلاکچین اتریوم رخ می‌دهد، مشکلات مربوط را حل کنند.


به گزارش پلتفرم L۲Beat، برترین پروتکل‌های لایه دوم از لحاظ ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده، به ترتیب Arbitrum، Optimism و dYdX هستند.


4-sectors-to-watch-during-crypto-winter

پروتکل‌های لایه دوم از لحاظ ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده. البته، یکی از شبکه‌هایی که به طرز عجیبی از لیست ارائه‌شده توسط L۲Beat کنار گذاشته شده، اما از نظر کیف پول‌های فعال و پروتکل‌های راه‌اندازی‌شده، همچنان محبوب‌ترین پروتکل لایه دوم است، پالیگان (MATIC) است که به گزارش پلتفرم DefiLlama، ارزش کل دارایی‌های قفل‌شده در آن به ۱٫۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.


۳. بازی‌ها

بخش بازی، یکی از برترین بخش‌های اکوسیستم ارزهای دیجیتال از نظر جذب کاربران در طول زمستان فعلی رمزارزها بوده است.


داده‌های DappRadar نشان می‌دهند که برخی از برترین بازی‌ها از نظر کاربران فعال عبارتند از: Axie Infinity، Alien Worlds، Splinterlands و Farmers World.


4-sectors-to-watch-during-crypto-winter

شش بازی برتر از نظر کاربران فعال در حال حاضر.

۴. متاورس و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)

این بخش جذابیت گسترده‌ای در بین اعضای جامعه کریپتو دارد و این روزها، تلاش‌های زیادی برای ادغام آن در زندگی روزمره در حال انجام است.


متاورس، یک نمایش واقعیت مجازی از تمام داده‌ها و تعاملاتی است که در اینترنت رخ می‌دهد و بر پایه فناوری بلاکچین ساخته شده است. اگرچه مفهوم متاورس هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد، اما در همین مدت کم هم به موضوعی محبوب برای بحث و گفتگو در حوزه کریپتو تبدیل شده و در حال حاضر، سرمایه‌گذاری‌های بزرگی از سوی برخی از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان در این بخش شده است. علاوه بر متاورس، پلتفرم‌هایی که در ایجاد و راه‌اندازی توکن‌های NFT تخصص دارند، نیز توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند.


برخی از توسعه‌یافته‌ترین و پذیرفته‌شده‌ترین پلت‌فرم‌های NFT و متاورس در حال حاضر عبارتند از؛ The Sandbox، Decentraland و ApeCoin.


انتهای خبر

0
0