فارس نیوز
1400/04/01
17:59
رشد ۳۵۱ درصدی خالص درآمد کارمزدی بانک تجارت طی ۳ سال

بانک تجارت یکی از بانک‌های نوآور در کشور است که توانسته با به کارگیری اصول بانکداری نوین طی ۳ سال گذشته درآمدهای کارمزدی خود را به عدد ۲۴.۲۵۳ میلیارد ریال برساند.

اخبار شرکتها ؛ بانک تجارت به لحاظ میزان سرمایه یکی از بزرگترین شرکتهای بورس به شمار می‌رود. به همین جهت بررسی کیفیت درامدها و هزینه های این بانک همیشه مورد توجه مدیران، سهامداران و ناظران بوده است.


یکی از منابع درآمدی هر بانکی در زمینه درآمدهای کارمزدی می باشد و از دیگر سو، یکی از اصلی ترین موضوعاتی که برای بانک ها هزینه ایجاد می کند، هزینه های کارمزدی است.


بانک تجارت در سال های ۹۶ تا ۹۹ رشد قابل توجهی در زمینه افزایش درامدهای کارمزدی و کاهش هزینه های کارمزدی داشته است که این مساله در میان سایر بانک ها یک مسیر قابل توجه در جهت نیل به توسعه بانکداری نوین می باشد.


به عبارت دیگر، بانک تجارت توانسته است از طریق به کارگیری روش های نوین بانکی درآمدهای خود را در زمینه کارمزد بانکی حدود ۲۱۳ درصد افزایش دهد و از دیگر سو، هزینه های کارمزدی این بانک نیز تنها ۲۸ درصد رشد داشته است.


در سال ۹۶، میزان درآمدهای کارمزدی بانک تجارت ۷۷۴۵ میلیارد ریال بوده است که در همین سال ۳۳۱۴ میلیارد نیز هزینه های کارمزدی را پرداخت کرده است که سود این بانک از کارمزد حدود ۴۴۳۱ میلیارد ریال بوده است. در سال ۹۷ درآمدهای کارمزدی با رشدی ۴۵ درصدی به عدد ۱۱.۲۰۶ میلیارد ریال افزایش یافته است. در همین سال هزینه های کارمزدی با کاهش ۶.۲ درصدی به عدد ۳۱۰۷ رسیده است که سود بانک از کارمزد در سال ۹۷ به عدد ۸۱۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.


در سال ۹۸ نیز درآمدهای کارمزدی این بانک با رشد بیش از ۵۸ درصد مواجه شد که سود بانک از کارمزد نیز حدود ۶۸ درصد رشد را تجربه کرده است. در همین سال درامدهای کارمزدی چیزی حدود ۱۷.۷۱۹ میلیارد ریال بوده است و هزینه های کارمزدی نیز ۴.۱۲۴ میلیارد ریال براورد شده است.


در سال ۱۳۹۹، هزینه های کارمزدی با رشد تنها ۳ درصد در مقابل رشد ۳۷ درصدی درآمدهای کارمزدی قرار داشت. درآمدهای کارمزدی بانک تجارت در این سال، ۲۴.۲۵۳ میلیارد ریال و هزینه های کارمزدی نیز ۴.۲۴۷ میلیارد ریال بوده است. در سال ۹۹ سود ناشی از دریافت کارمزد بانک تجارت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال محاسبه شده است


درآمدزایی و سودآوری در راستای منافع ذینفعان سازمان به ویژه سهامداران همواره جزو اولویت های اصلی بانک تجارت به شمار می رود. بانک تجارت در ۳ سال منتهی به سال ۱۳۹۹، اقدامات اصلاحی گسترده ای را در راستای کاهش و پوشش کامل زیان انباشته و سودآوری انجام داده است.


انتهای پیام/ب


انتهای خبر

0
0