آکادمی هلاکوئی
1400/05/10
10:40
دلیل نشست ریاست جمهوری آمریکا با محوریت تتر و دیم

تمرکز جلسه هفته گذشته گروه کاری ریاست جمهوری…

تمرکز جلسه هفته گذشته گروه کاری ریاست جمهوری آمریکا بر بازارهای مالی در درجه اول “رشد سریع استیبل کوین ها” به ویژه ، تتر(Tether) و استیبل کوین دیم( Diem )مورد حمایت فیس بوک بود.


تتر متهم به کلاهبرداری از بانک و عدم حمایت کافی روبرو است


تتر طی چند وقت اخیر بیشتر از حد معمول وارد بازار شده است. اغلب اتهامات مطرح شده مبنی بر اینکه این استیبل کوین از پشتوانه کافی برخوردار نیست.


در ماه فوریه (بهمن۱۳۹۹)، تتر و بیتفینکس(Bitfinex) مبلغ ۱۸.۵ میلیون دلار پرداخت کردند تا این اتهام را حل و فصل کنند که آنها از دست دادن صدها میلیون دلار وجوه مشتریان و شرکت ها را پنهان کرده اند.


مشخص شد که در یک نقطه ، تتر تنها حدود ۷۴ درصد پشتوانه داشت که شامل پول نقد و اوراق بهادار کوتاه مدت بود.


حتی در ماه مارس(اسفند۱۳۹۹) ، تتر اعتراف کرد که حدود نیمی از ۶۰ میلیارد دلار ذخایر خود را در اوراق تجاری دارد و بر اساس گزارش جی پی مورگان( JP Morgan Strategist) هفتمین دارنده بزرگ اوراق تجاری در جهان است.


علاوه بر این ، وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی پرونده تقلب توسط تتر است که طی آن معاملات غیرقانونی بانکی در گذشته انجام شده بود که شامل پنهان کردن این واقعیت بود که معاملات خاصی با رمزارزها مرتبط است.


Diem در برابر نهادهای نظارتی


Diem یک انجمن حامیان است که شامل فیس بوک و ۲۶ موسسه بزرگ دیگر است. در وب سایت Diem چشم انداز “فعال کردن حرکت باز ، فوری و کم هزینه پول” است.


با این حال ، از زمانی که فیس بوک پیشنهاد خود را برای عرضه استیبل کوین لیبرا( Libra) ارائه کرده است ،واکنش قانونگذاران آمریکایی و اروپایی به چنین حرکتی کاملا منفی بوده است.


از آن زمان ، انجمن Diem به وجود آمد و برای آرامش بخشیدن به مقررات ، جاه طلبی های خود را کاهش داد. اکنون اعلام شده است که مشاغل خدمات پولی را ثبت نام و سیستم پرداخت مبتنی بر بلاکچین را اجرا می کند.


جانت یلن(Janet Yellen) ، وزیر خزانه داری گفت که باید سریعا اقدام شود تا چارچوب های نظارتی در مورد استیبل کوین ها ایجاد شود.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cryptodaily


انتهای خبر

0
0