آکادمی هلاکوئی
1400/08/08
03:20
آیا بعد از دوج کوین، شیبا جای پولکادات را نیز در بازار می گیرد؟

با وجود اینکه شیبا اینو در واقع مشابه…

با وجود اینکه شیبا اینو در واقع مشابه یک میم کوین دیگر بود، توانست برای مدتی از دوج کوین پیشی بگیرد. افزایشی که در دو روز گذشته شاهد بودیم منجر شد SHIB به ارز فوق‌العاده ای تبدیل شود که سرمایه‌گذاران را نگران کرده است که در گام بعدی قرار است از کدام ارز سبقت بگیرد.


در طی ۷ روز گذشته، این میم کوین محبوب به یکباره متحول شد و نه تنها یکی دو، بلکه ۱۲ آلتکوین را یکی یکی پشت سر گذاشت. در این بین نام آلتکوین های بزرگی چون لایت کوین، چین لینک، پالیگان، یونی سوآپ، ترا، USDC، و اکنون حتی دوج کوین به چشم می خورد.


اکنون این ارز با قرارگرفتن در رتبه نهم بازار نشان می دهد که سرمایه بازار آن از پایین ترین سطح ۴ تا ۷ میلیارد دلار به طور خارق العاده ای صعود کرده و در حال حاضر به ۳۷.۵ میلیارد دلار رسیده است. رتبه بعدی بازار کریپتو فعلا در اختیار پولکادات است که تنها ۵ میلیارد دلار با آن فاصله دارد.


چه شد که دوج کوین عقب افتاد؟


خوب، دلیل اینکه DOGE علیرغم افزایش ۲۱.۸۱ درصدی طی یک هفته، از شیبا شکست خورد، این نیست که نتوانسته کاری انجام دهد. بلکه فقط این که SHIB در نهایت عملکرد بهتری نسبت به DOGE داشته است.


در واقع، می توان گفت دوج کوین تاحدودی به لطف نام شیبا اخیرا بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته است. به عبارت دیگر، از آنجایی که هر اشاره ای به توکن شیبا اینو با ذکر نام دوج کوین همراه می شد یا به نوعی بعد از آن نامی از دوج کوین هم برده می شد، بدیهی بود که DOGE نیز در این مدت توجه خاصی را دریافت کند. به همین جهت می توان ادعا کرد وضعیت اخیر شیبا در واقع به نفع دوج کوین هم بوده است.


در ۲۴ ساعت گذشته DOGE رکوردهای قبلی حجم معاملات و مشارکت سرمایه گذاران را شکست. حجم فروش به بالاترین حد در ۵ ماه گذشته یعنی ۳۳.۱ میلیارد دلار افزایش یافت. تعداد تراکنش‌ها و آدرس‌های فعال شبکه، تنها در یک روز به معنای واقعی کلمه دو برابر شدند.


بنابراین آیا دوج کوین می تواند از موضع فعلی خود محافظت کند؟


شاید بله و شاید هم نه. از یک سو، به این دلیل که رالی SHIB می تواند نتیجه یک روند باشد و زمانی که این روند کاهش یابد، ارزش این میم کوین هم کاهش پیدا می کند؛ چرا که طبق روال همیشه، در چنین شرایطی سرمایه گذاران به زودی دارایی های خود را می فروشند و این تنزل ارزش می تواند به دوج کوین کمک کند جایگاه خود را پس بگیرد.


و شاید نه، از این جهت که در حال حاضر SHIB از حجم معاملاتی بیش از ۱۸ میلیارد دلار برخوردار است. با وجود افزایش روز گذشته، این رقم ۹ میلیارد دلار بیشتر از حجم معاملات DOGE است. و اگر دوج کوین نتواند از این جهت خود را بالا بکشد بیش از ۲۴ ساعت طول نمی کشد که SHIB این شکاف را بزرگ تر کرده و جایگاه خود را به عنوان نهمین دارایی بزرگ رمزنگاری جهان تثبیت می کند.


به علاوه، پولکادات هم در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد. فعالیت توسعه و احساسات اجتماعی حاکم بر این شبکه رو به افول بوده است و علاوه بر آن، حجم معاملات آن حدود ۴.۱ درصد از حجم SHIB کمتر است. بنابراین این وضعیت نگران کننده است و اگر SHIB به همین شکل به افزایش خود ادامه دهد، ممکن است DOT هم به زودی جایگاه خود را به آن واگذار کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: ambcrypto


انتهای خبر

0
0