ارز دیجیتال
1400/03/30
05:50
ارتقای اتریوم که باعث کاهش عرضه می‌شود، وارد مراحل نهایی شد

طبق برنامه ریزی‌ها، هاردفورک لندن هفته جاری در شبکه‌های تستی اتریوم راه‌اندازی خواهد شد. این به‌روزرسانی شامل ۵ طرح بهبود اتریوم از جمله طرح پرحاشیه ۱۵۵۹ است. به گزارش دیکریپت، تیم بیکو، از اعضای...

طبق برنامه ریزی‌ها، هاردفورک لندن هفته جاری در شبکه‌های تستی اتریوم راه‌اندازی خواهد شد. این به‌روزرسانی شامل ۵ طرح بهبود اتریوم از جمله طرح پرحاشیه ۱۵۵۹ است.


به گزارش دیکریپت، تیم بیکو، از اعضای ارشد بنیان اتریوم، چندی پیش اعلام کرد که هاردفورک لندن ۲۴ ژوئن (۳ تیر) در شبکه آزمایشی راپستن راه‌اندازی می‌شود. پس از راپستن به‌ترتیب در روزهای ۳۰ ژوئن (۹ تیر) و ۷ جولای (۱۶ تیر) این به‌روزرسانی در شبکه‌های گرلی (Goerli) و رینکبی (Rinkeby) هم انجام می‌شود. نباید فراموش کرد که این تاریخ‌ها تقریبی هستند و امکان تغییر آنها وجود دارد.


در بخشی از پست وبلاگ بنیاد اتریوم آمده است:


پس از فعالسازی موفقیت‌آمیز روی این شبکه‌ها، شماره بلاکی که لندن در شبکه اصلی اتریوم اجرا خواهد هم اعلام می‌شود.


در هاردفورک لندن شاهد اجرای ۵ طرح بهبود اتریوم (EIP) خواهیم بود. طرح‌های بهبود اتریوم شامل تغییراتی در کد بلاک چین هستند و پیش از اجرا باید در میان اعضای شبکه بلاک چین به رای گذاشته شوند. اجرای آنها منوط به موافقت اکثریت اعضا است.


طرح بهبود ۱۵۵۹ اتریوم ، پرحاشیه‌ترین و موردبحث‌ترین تغییری است که در بلاک چین اتریوم رخ می‌دهد. این طرح توسط ویتالیک بوترین، خالق اتریوم، ارائه شده است و باعث کاهش چشمگیر کارمزدهای اتریوم می‌شود. از دیگر تغییراتی که در این طرح گنجانده شده است، کاهش درآمد ماینرها است.


در حال حاضر، هر بار که فردی روی شبکه اتریوم تراکنشی انجام می‌دهد یا با قراردادهای هوشمند شبکه اتریوم تعامل می‌کند، کارمزدی به ماینر تعلق می‌گیرد. برای اینکه تراکنش فرد موردنظر زودتر تایید شود، او می‌تواند کارمزد بیشتری در نظر بگیرد. در این صورت ماینرهای مختلفی به قراردادن تراکنش او علاقه‌مند می‌شود. در طرف دیگر، اگر کارمزد تراکنش، عمدی یا غیرعمدی، کمتر از حد معمولی تعیین شود، احتمال تاییدنشدن یا تایید با تاخیر آن وجود دارد. از سوی دیگر، سرعت در تراکنش‌های مبنی بر امور مالی غیرمتمرکز در شبکه اتریوم اهمیت زیادی دارد؛ به‌عنوان مثال، در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ، قیمت توکن‌ها به‌سرعت تغییر می‌کند و در صورت تعلل، معامله‌گر متضرر می‌شود.


طرح بهبود ۱۵۵۹ هم با افزایش ظرفیت بلاک‌ها، به‌دنبال رفع این مشکل است. شایان ذکر است که در صورت شلوغی بیش از حد شبکه، ساختار کارمزدها از ساختار فعلی استفاده خواهد کرد.


افزایش شفافیت و بهبود تجربه کاربری از دیگر تغییراتی است که در لندن شاهدش هستیم. این در حالی است که برخی از ماینرها ادعا می‌کنند که هاردفورک لندن به ضرر آنها است. پس از اجرای این به‌روزرسانی، برخی از اترهای موجود سوخته خواهد شد و این مسئله باعث ایجاد فشار ضدتورمی می‌شود؛ ماینرها با انتقاد از این مسئله، از کاهش درآمدهایشان گله‌مندند.


روی کاغذ، کاهش عرضه به نفع ماینرها است؛ چراکه تقاضا را بیشتر می‌کند و باعث نوسانات مثبت قیمت اتریوم می‌شود.


اسپارک پول (SparkPool)، بزرگترین استخر استخراج اتریوم، یکی از مخالفان اجرای این طرح بود. این استخر در ماه فوریه (بهمن ۹۹)، این طرح را توزیع دوباره ثروت از ماینرها به دارندگان اتر توصیف کرد. این استخر در ادامه نوشت:


به همین دلیل است که مردم از آن حمایت می‌کنند. اما در حقیق این استبداد اکثریت به اسم تجربه کاربری بهتر است. این کار یعنی دزدی.


انتهای خبر

0
0