ارزینکس
1399/11/14
18:14
✅ هدف نهایی پروژه (EOS) : 1. انجام میلیونها تراکنش در ثانیه 2. صفر کردن تمامی کارمزد ها 🔘 یکی از بزرگ‌ترین اشکالات رقیب EOS یعنی اتریوم، توانایی ...

✅ هدف نهایی پروژه (EOS) :


۱. انجام میلیونها تراکنش در ثانیه


۲. صفر کردن تمامی کارمزد ها



🔘 یکی از بزرگ‌ترین اشکالات رقیب EOS یعنی اتریوم، توانایی کم در سرعت تراکنش‌هاست بطوریکه تنها ۱۵ تراکنش در ثانیه می تواند انجام بدهد. تصور کنید یک شبکه اجتماعی بر بلاکچین اتریوم ایجاد شود و در هر ثانیه چندین هزار لایک صورت بگیرد. چون هر لایک یک تراکنش محسوب می‌شود درنتیجه اتریوم فعلی نمی‌تواند این شبکه اجتماعی را ساپورت کند.



🟢 از ویژگی های EOS می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :


🔰 ایجاد حس بهتر استفاده از این شبکه در کاربر است. مثلا پلتفرم steem می‌تواند ۱۰۰/۰۰۰ تراکنش را در یک ثانیه انجام بدهند. اما برای کاربران استفاده از این پلتفرم بسیار سخت است(زیرا رابط کاربری بدی دارد) پس جذب EOS می‌شوند که کار با آن راحت‌تر است و همچنین تعداد تراکنش‌های بالاتری در ثانیه دارد.



🔰 پروژه (EOS) همچنین امکانات خوبی در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌دهد یکی از آنها ذخیره کردن داده‌ها در فضای ابری است. توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز(Dapp) با استفاده از این ویژگی می‌توانند فضای ذخیره مورد نیاز برنامه غیرمتمرکز خودشان را از فضای ابری بدست بیاورند.



🔘 نوع الگوریتم به کار رفته در ایاس (DPOS) یا اثبات سهام محول شده می‌باشد. نحوه کار این الگوریتم به زبان بسیار ساده این چنین است که :


در شبکه EOS برای انتخاب نودها (NODE) یا افرادی که تراکنش را تایید می‌کنند بین سهامدارن رای‌گیری می‌شود. سهامداران افرادی هستند که کوین های شبکه(EOS) را ذخیره(STAKE) کرده‌اند. هر چقدر سهامداران مقدار بیشتری ذخیره(STAKE) کرده باشند رای آنها تاثیر بیشتری در نتیجه نهایی خواهد داشت. همانطور که با رای‌گیری نود‌ها انتخاب می‌شوند در صورتی که کار خود را مطابق با پروتکل های شبکه انجام ندهند با رای‌گیری حذف می‌شوند و افراد دیگری برای انجام تایید تراکنش‌ها جای آنها قرار می‌گیرند.



🔴 یک ایرادی که بر بلاکچین (EOS) وارد است نیمه متمرکز بودن شبکه است. این شبکه نه کاملا غیرمتمرکز است، نه کاملا متمرکز. علت آن هم وجود نودهای کم می‌باشد.درواقع EOS برای بالا بردن مقیاس‌پذیری از مقدار غیرمتمرکز بودن شبکه کاسته است.



انتهای خبر

0
0