بورس پرس
1401/02/20
14:55
معاملات مشکوک سه بانک، دو پتروشیمی، دو شرکت دارویی + ۸ نماد

در روز افت ۵۶۸ واحدی شاخص، سه بانک، دو پتروشیمی، دو شرکت دارویی به همراه ۸ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام کم حجم و متعادل و با عقب نشینی در گروه های بزرگ و توجه به تک نمادها آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۵۶۸ واحدی و عقب نشینی در کانال یک میلیون و ۵۳۹ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۵.۲ و ۲.۸ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به شستا، سایپا، گهر ترابر سیرجان ، ایران خودرو به همراه گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با تقاضای ۸۰۹، ۶۴۰، ۴۳۰ ، ۲۸۲ و ۲۶۵ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۶ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، پکشت و صنعت و دامپروری پارس شرکت حاضر در بازار دوم بورس با رشد ۴۱.۲ درصدی قیمت سهام، شاهد داد و ستد ۳۵.۷ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های بانک شهر، پاکسان ، پتروشیمی فجر ، سایپا دیزل، پتروشیمی جهرم ، پلاستیران ، بانک سینا ، سموم علف کش ، خاک چینی ایران، سرمایه گذاری توسعه و تجارت هیرمند، روز دارو ، داروسازی قاضی، پگاه اصفهان و بانک خاورمیانه ، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور سه بانک، دو پتروشیمی ، دو شرکت دارویی به همراه ۸ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0