بورس پرس
1400/04/25
13:34
بزرگترین پذیره نویسی صکوک با اوراق ۶ هزار میلیاردی و نرخ اجاره ۱۸ درصدی

بزرگترین عرضه صکوک بازار سرمایه ایران این هفته با اوراق ۶ هزار میلیارد تومانی و نرخ اجاره بهای ۱۸ درصدی در بورس انجام می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از صدور مجوز سازمان بورس برای عرضه ۶ هزار میلیارد تومانی صکوک اجاره سهام هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس خبر داد که این هفته به روش ثبت سفارش در بورس انجام می شود و بزرگترین عرضه صکوک از لحاظ حجم خواهد شد .


این اوراق ۴ ساله با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد (پرداخت هر سه ماه یک بار توسط سپرده‌گذاری مرکزی) و فاقد ضامن و بر پایه ساز و کار رتبه بندی اعتباری است که طبق آخرین رتبه بندی شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا، دارای رتبه اعتباری -A و A۱ بلندمدت و کوتاه‌مدت "فارس" و رتبه اعتباری –A اوراق اجاره این شرکت است .


در این میان بخشی از سهام پتروشیمی تندگویان به عنوان دارایی مبنای انتشار اوراق توسط نهاد واسط از شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به آن شرکت واگذار می شود .


بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی اوارق هم به دلیل حجم زیاد توسط ۶ شرکت تامین سرمایه شامل تامین سرمایه سپهر با ۲ هزار میلیارد تومان، تامین سرمایه‌های نوین، بانک ملت و کاردان هر یک با ۹۰۰ میلیارد تومان و تامین سرمایه‌های تمدن و امین هر یک با ۶۵۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد .


عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری خبرگان سهام و عامل پرداخت، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه است.


براساس این گزارش، پیش از این هم ۳ هزار میلیارد تومان اوراق اجاره سهام "فارس " طی دو مرحله در سال‌های ۹۷ و ۹۹ انجام شده بود .


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0