آکادمی هلاکوئی
1400/05/07
12:40
تحلیل تکنیکال لایت کوین (LTC)؛ پنج شنبه ۷ مرداد

در طول این هفته، شاهد افزایش مداوم قیمت…

در طول این هفته، شاهد افزایش مداوم قیمت بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین در برابر دلار آمریکا بودیم. پیش از این، لایت کوین (LTC) توانسته بود یک مبنای حمایتی قوی بالاتر از سطح ۱۲۰ و ۱۱۸ دلار تشکیل دهد.


روند افزایشی قیمت از سطوحی بالاتر از مقاومت ۱۳۲ دلار و میانگین متحرک ساده ۵۵ (۴ ساعته) شروع شد. این ارز حتی مقاومت ۱۳۵ دلاری را نیز پشت سر گذاشت. سرانجام، جهشی بالاتر از سطح ۱۴۰ دلار باعث شد قیمت آن تا ۱۴۲ دلار افزایش یابد.


اکنون لایت کوین در حال تحکیم سود زیر تراز ۱۴۲ دلار بوده و به زیر سطح اصلاحی ۲۳.۶٪ فیبوناچی حرکت صعودی کف نوسانی ۱۲۷ دلار به سقف قیمت ۱۴۲ دلار رسیده است. البته، گاوها در نزدیکی سطح ۱۳۵ دلار همچنان مشغول فعالیت بودند.


نمودار لایتکوین - تحلیل تکنیکال لایت کوین (LTC)؛ پنج شنبه 7 مرداد

قیمت لایت کوین، بالاتر از سطح اصلاحی ۵۰٪ فیبوناچی حرکت صعودی ۱۲۷ دلار به ۱۴۲ دلار ثابت باقی مانده است. در نمودار ۴ ساعته جفت ارز LTC/USD نیز یک مثلث انقباضی اصلی با مقاومتی نزدیک به ۱۴۲ دلار تشکیل می شود.


شکست صعودی قیمت بالاتر از مقاومت مثلث می تواند زمینه را برای افزایش بیشتر مهیا کند. در این حالت، مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۱۴۵ دلار و پس از آن ۱۵۰ دلار پیش روی گاوها قرار می گیرد. هرگونه افزایش بیشتر می تواند قیمت را به ۱۷۵ دلار هم برساند.


در سوی دیگر، در روند نزولی، قیمت احتمالا نزدیک به ۱۳۵ دلار ثابت خواهد ماند. حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۱۳۲ دلار است و در صورت عبور از این حمایت، ریسک سقوط به سمت سطح ۱۲۵ دلار وجود دارد.


در حال حاضر، لایت کوین با قیمتی کاملا بالاتر از ۱۳۰ دلار (دقیقا ۱۳۹.۵ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۵ (۴ ساعته) معامله می شود. به طور کلی، اگر در کوتاه مدت شاهد شکست قیمت بالاتر از ۱۴۲ و ۱۴۵ دلار باشیم، احتمالا مومنتوم حرکت صعودی افزایش یافته و این ارز سطوح بالاتر قیمت را تاچ خواهد کرد.


اندیکاتورهای تکنیکال


MACD چهار ساعته برای جفت ارز LTC/USD کم کم در منطقه صعودی شتاب می گیرد.


RSI چهار ساعته برای جفت ارز LTC/USD بالاتر از سطح ۵۰ است.


حمایت های اصلی: ۱۳۵ دلار و ۱۳۲ دلار


مقاومت اصلی: ۱۴۲ دلار و ۱۵۰ دلار



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: livebitcoinnews



انتهای خبر

0
0