بااقتصاد
1401/04/05
09:01
عرضه بیش از یک میلیون تن انواع سیمان در بورس کالا

امروز (یکشنبه ۵ تیر)، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۳۵ هزار تن انواع سیمان تیپ ۱ و ۲ را روی تابلو معاملات می برند.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، عرضه های هفته جاری سیمانی ها امروز و فردا انجام می شود. در روز جاری (یکشنبه ۵ تیر)، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع بیش از یک میلیون و ۲۳۵ هزار تن انواع سیمان تیپ ۱ و ۲ را روی تابلو معاملات می برند.


تالار سیمان در بورس کالا امروز یکشنبه ۵ تیر میزبان عرضه یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۵۰۶ تن انواع سیمان از سوی ۶۶ شرکت سیمانی است.


از کل عرضه های امروز سیمانی ها در بورس کالا، یک میلیون و ۹۸ هزار و ۷۰۶ تن از نوع تیپ ۲، ۸۹ هزار و ۶۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۴۴ هزار و ۵۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۲ هزار و ۷۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.


۶۶ شرکت سیمانی که امروز عرضه دارند، به ترتیب بالاترین حجم عرضه، شامل شرکت‌های سیمان آبیک، تهران، مازندران، سپاهان، هگمتان، صوفیان، ساوه، هرمزگان، شاهرود، ارومیه، شرق، صنایع سیمان سامان غرب، فیروزکوه، ایلام، فراز فیروزکوه، غرب، گروه صنعتی ومعدنی سیمان تجارت مهریز، بجنورد، ممتازان کرمان، نیزار قم، اردستان، کرمان، شمال، عمران انارک، خوزستان، آذر آبادگان خوی، خزر، صنایع سیمان نهاوند، مجتمع سیمان غرب آسیا، داراب، کاوان بوکان، صنایع سیمان شهرکرد، جوین، فارس نو، پیوند گلستان، منددشتی، صنایع سیمان گیلان سبز و اصفهان هستند.


همچنین شرکت های سیمان باقران، زنجان، خمسه، قائن، دشتستان، توسعه گستر هلال خاورمیانه (سیمان مارگون)، زاوه تربت، کارخانجات سیمان لامرد، کیاسر، آرتا اردبیل، کردستان، کویر کاشان، ساروج اصفهان، دورود، بین‌المللی ساروج بوشهر، زابل، فارس، لار سبزوار، خاش، خاکستری نی ریز، یاسوج، سپهر قیر و کارزین، توسعه ماهان کرمان، استهبان، نائین، کارون، قشم و آباده نیز از دیگر شرکت‌هایی هستند که محصول خود را روی تابلو خواهند برد.


معامله ۱۴ میلیون تنی سیمانی ها در سه ماه ابتدایی امسال

از ابتدای فروردین امسال تا پایان خرداد، در مجموع نزدیک به ۱۷ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۴۰۸ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای نزدیک به ۱۸ میلیون و ۸۴۹ هزار و ۲۱۳ تنی روبه رو و ۱۴ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۹۸ تن آن به ارزش نزدیک به ۸ هزار و ۶۷۲ میلیارد تومان معامله شد.


معامله سیمانی ها در سال ۱۴۰۰

براساس آمار اعلامی بورس کالا، از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا (از ۹ خرداد سال گذشته) تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.


معامله ۱۷۷ میلیون گواهی سپرده سیمان تا پایان خرداد

از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد، در مجموع ۱۷۷ میلیون و ۲۹۵ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۱۷۷ هزار و ۲۹۵ تن سیمان دست به دست شد و ارزش نزدیک به ۱۲۰ میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان را رقم زد.


در سال گذشته نیز که شاهد راه اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.


بنا بر اعلام بورس کالا از امروز تا اطلاع ثانوی پیش دریافت خرید سیمان در بورس کالا ۱۰۰ درصد شد.


31608
انتهای خبر

0
0