بورس پرس
1401/04/12
11:53
افق کوروش ۷۵ درصد سهام فروشگاه های زنجیره ای را خریداری کرد

فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش از خرید ۷۵ درصد سهام فروشگاه های زنجیره ای فامیلی مدرن به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان به همراه پیش بینی فروش در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش از خرید ۷۵ درصد سهام فروشگاه های زنجیره ای فامیلی مدرن به ارزش ۲۲۵ میلیارد تومان به همراه پیش بینی فروش در سال جاری خبر داد و با توقف نماد، آماده بازگشایی برای فردا شد.


براین اساس، حسین صبوری مدیرعامل "افق" اعلام کرد: عطف به مصوبه ۱۱ تیر هیات مدیره ، مقرر شد تا ۷۵ درصد از سهام شرکت فروشگاه های زنجیره ای فامیلی مدرن به مبلغ ۲۲۵ میلیارد تومان تحصیل شود. شرکت فروشگاه های زنجیره ای فامیلی مدرن مالک فروشگاه زنجیره ای هایپر فامیلی است که با بیش از ۵۰ شعبه در سطح کشور فعال است.


فروشگاه های هایپر فامیلی در رسته فروشگاه هایپر مارکت طبقه بندی می شوند که ماهیت آن بخش دیگری از بازار خرده فروشی ایران را پوشش می‌دهد. با خرید سهام این شرکت عملا افق کوروش به بازار جدیدی در صنعت خرده فروشی دست یافته که با توجه به سپری شدن مراحل اولیه توسعه هایپر فامیلی عملا ورود به این بازار با سرعت بالا و ریسک بسیار اندک صورت پذیرفته است.


هایپر فامیلی در سال ۱۴۰۰ فروشی بالغ بر ۱.۵ هزار میلیارد تومان داشت و سودی بالغ بر ۷۲.۱ میلیارد تومان را رقم زد. این شرکت طی سال های قبل با نرخ رشد قابل توجهی توسعه یافت. به طوری که فروش شرکت نسبت به سال ۹۹ رشدی بالغ بر ۸۵ درصد و سود شرکت نیز رشدی بالغ بر ۱۳۶ درصد داشت. همچنین با عنایت به برنامه‌های توسعه در سال جاری نیز انتظار می‌رود فروشی بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان محقق شود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0