بولتن اقتصادی
1401/02/19
20:46
مدیرعامل فرابورس در ادامه، توضیح داد: ▫️درخصوص نمادهای شرکت‌های کازرون، ممسنی و دهدشت هنوز دقیق نیست که با دامنه نوسان یا بدون دامنه نوسان بازگشای...

مدیرعامل فرابورس در ادامه، توضیح داد:



▫️درخصوص نمادهای شرکت‌های کازرون، ممسنی و دهدشت هنوز دقیق نیست که با دامنه نوسان یا بدون دامنه نوسان بازگشایی می‌شوند اما احتمالا بدون دامنه نوسان خواهد بود.


این سه پتروشیمی در زمان دولت‌های گذشته وارد بازار پایه شدند و قرار بود شرکت پروژه باشند.



▫️همچنین در خصوص توقف نماد #بانک_دی دو موضوع اصلی وجود دارد؛ اول زیان‌ده بودن بانک است این بانک در بازار دوم فرابورس پذیرش بود اما به دلیل زیان‌دهی شرایط پذیرش را از دست داده و با فرصتی که هیات پذیرش داد هم نتوانست شرایط را احراز کند. سپس سازمان بورس فرصت مجددی داد تا اخر سال ۱۴۰۰ مشروط به اینکه نماد بسته شود زیان انباشته از بین برود. با این حال بر اساس آخرین صورت مالی شرایط حضور در بازار دوم را ندارند.



▫️موضوع دوم نیز مربوط به تصمیم بانک مرکزی بود و جلساتی را با مدیرعامل بانک دی برگزار کردیم. سازمان بورس هم همزمان در حال تصمیم‌گیری است و اینکه صورت مالی از ماده ۱۴۱ خارج می‌شود یا خیر را باید بانک مرکزی تعیین کند. ممکن است شرکت با لغو پذیرش مواجه شود. تقریبا تصمیم‌سازی در بانک مرکزی انجام شده و از بانک دی برنامه خروج از ماده ۱۴۱ را دریافت کردند و بعد از این موضوع سازمان بورس طی یک الی دو هفته آینده تصمیم را اعلام می‌کند. سازمان بورس هم تصمیم‌گیری نهایی را گرفته و به فرابورس ابلاغ می‌شود.

انتهای خبر

0
0