بورس پرس
1400/03/10
00:00
پذیره نویسی امروز صکوک ۱۰۰ میلیاردی خرید دین در بازار سرمایه

با موافقت اصولی سازمان بورس، صکوک خرید دین شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق فرابورس برای امروز پذیره نویسی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، غلامرضا ابوترابی مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از صدور مجوز سازمان بورس برای پذیره نویسی صکوک خرید دین سرمایه گذاری و توسعه کیش (سهامی خاص) به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان از طریق فرابورس برای امروز با نماد "کیش۰۲۱۱" خبر داد.


مطالبات مدت‌دار مبنای انتشار این اوراق، ۱۲۳ قرارداد فروش است که به شرکت واسط مالی خرداد سوم واگذار می شوند و سپس با انتشار این اوراق، منابع مالی مورد نیاز سرمایه گذاری و توسعه کیش جهت راه اندازی ترمینال دوم فرودگاه کیش تامین می شود. صکوک خرید دین این شرکت با نرخ ۱۸ درصد، عمر ۲ سال و ۸ ماه و پرداخت‌های هر سه ماه یکبار از طریق فرابورس عرضه می شود.


ضامن این اوراق، بانک ملت و عامل وصول سرمایه گذاری و توسعه کیش بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده تامین سرمایه بانک ملت است. ضمنا کارگزاری بانک ملت عاملیت فروش و سپرده گذاری مرکزی عاملیت پرداخت این اوراق را بر عهده دارند و سازمان حسابرسی نیز به عنوان رکن امین اوراق معرفی شده است.


این دومین بار است که سرمایه‌گذاری و توسعه کیش اقدام به تامین مالی از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه می کند. اولین صکوک این شرکت از نوع اوراق اجاره و به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان بوده که در آبان سال ۹۸ منتشر شده و اکنون در حال معامله است.


بنابراین گزارش، این دومین باری است که اوراق خرید دین در بازار سرمایه منتشر می شود . پیش از این سرمایه گذاری مسکن جنوب در سال ۹۸ نسبت به انتشار صکوک خرید دین اقدام کرده بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0