ارزینکس
1400/11/21
18:52
💢 ایرانی‌ها از ماه مارچ سال ۲۰۲۲ دیگر نمی‌توانند در صرافی پنکیک‌سواپ فعال باشند 🔘 به گزارش میهن‌بلاک‌چین، صرافی غیرمتمرکز و بسیار محبوب پنکیک‌سواپ...

💢 ایرانی‌ها از ماه مارچ سال ۲۰۲۲ دیگر نمی‌توانند در صرافی پنکیک‌سواپ فعال باشند



🔘 به گزارش میهن‌بلاک‌چین، صرافی غیرمتمرکز و بسیار محبوب پنکیک‌سواپ، اعلام کرده از تاریخ ۹ ماه مارچ ۲۰۲۲ دسترسی کاربران برخی کشورها به این پلتفرم را قطع خواهد کرد. این کشورها عبارتند از ایران، عراق، بلاروس، کوبا، جمهوری کنگو، کره شمالی، سودان، سوریه، زیمباوه، شبه‌جزیره کریمه. اگر کاربر این صرافی هستید و با استفاده از آی‌پی ایران به این صرافی متصل شوید نوتیفیکیشنی برای شما ارسال خواهد شد که این هشدار را می‌دهد. این شرایط با بلوکه کردن دارایی‌های کاربران متفاوت است. در صورتی یک صرافی غیر متمرکز می‌تواند رمز ارز کاربران را مسدود یا مصادره کند که در کدهای قرارداد هوشمند آن این قابلیت وجود داشته باشد.



🔘پنکیک سواپ اکنون تنها قصد دارد دسترسی به سایت با آی‌پی را برای این دسته از کاربران محدود کند. البته این اولین بار نیست که DEXها برای جلب نظر قانون‌گذاران فلسفه دیفای را زیر سوال می‌برند. در دسامبر ۲۰۱۹ نیز صرافی یونی سواپ هم ۱۰ کشور را از دسترسی به وب سایتش منع کرد هرچند اما این موضوع نتوانست مانع کاربران شود.



📌 منبع خبر



انتهای خبر

0
0